|
|
1
Подражателе мне бывайте, якоже и аз Христу.
2
Хвалю же вы, братие, яко вся моя помните, и якоже предах вам, предания держите.
3
Хощу же вас ведети, яко всякому мужу глава Христос есть, глава же жене муж, глава же Христу Бог.
4
Всяк муж, молитву дея или пророчествуяй покрытою главою, срамляет главу свою:
5
и всяка жена, молитву деющая или пророчествующая откровенною главою, срамляет главу свою: едино бо есть и тожде остриженней:
6
аще бо не покрывается жена, да стрижется: аще ли же срам жене стрищися или бритися, да покрывается.
7
Муж убо не должен есть покрывати главу, образ и слава Божия сый: жена же слава мужу есть.
8
Несть бо муж от жены, но жена от мужа:
9
ибо не создан бысть муж жены ради, но жена мужа ради.
10
Сего ради должна есть жена власть имети на главе Ангел ради.
11
Обаче ни муж без жены, ни жена без мужа, о Господе.
12
Якоже бо жена от мужа, сице и муж женою: вся же от Бога.
13
В вас самех судите, лепо ли есть жене откровенней Богу молитися?
14
Или и не самое естество учит вы, яко муж убо аще власы растит, безчестие ему есть,
15
жена же аще власы растит, слава ей есть? Зане растение власов вместо одеяния дано бысть ей.
16
Аще ли кто мнится спорлив быти, мы таковаго обычая не имамы, ниже церкви Божия.
17
Сие же завещавая не хвалю, яко не на лучшее, но на хуждшее сбираетеся.
18
Первое убо, сходящымся вам в церковь, слышу в вас распри сущыя, и часть некую (сих) верую.
19
Подобает бо и ересем в вас быти, да искуснии явлени бывают в вас.
20
Сходящымся убо вам вкупе, несть Господскую вечерю ясти:
21
кийждо бо свою вечерю предваряет в снедение, и ов убо алчет, ов же упивается.
22
Еда бо домов не имате, во еже ясти и пити? Или о церкви Божией нерадите и срамляете не имущыя? Что вам реку? Похвалю ли вы о сем? Не похвалю.
23
Аз бо приях от Господа, еже и предах вам, яко Господь Иисус в нощь, в нюже предан бываше, приемь хлеб,
24
и благодарив преломи, и рече: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое: сие творите в Мое воспоминание.
25
Такожде и чашу по вечери, глаголя: сия чаша новый завет есть в Моей Крови: сие творите, елижды аще пиете, в Мое воспоминание.
26
Елижды бо аще ясте хлеб сей и чашу сию пиете, смерть Господню возвещаете, дондеже приидет.
27
Темже иже аще яст хлеб сей или пиет чашу Господню недостойне, повинен будет Телу и Крови Господни.
28
Да искушает же человек себе, и тако от хлеба да яст и от чаши да пиет.
29
Ядый бо и пияй недостойне, суд себе яст и пиет, не разсуждая Тела Господня.
30
Сего ради в вас мнози немощни и недужливи, и спят доволни.
31
Аще бо быхом себе разсуждали, не быхом осуждени были.
32
Судими же, от Господа наказуемся, да не с миром осудимся.
33
Темже, братие моя, сходящеся ясти, друг друга ждите.
34
Аще ли кто алчет, в дому да яст, да не в грех сходитеся. О прочих же, егда прииду, устрою.
1
О духовных же, братие, не хощу вас не ведети.
2
Весте, яко егда неверни бесте, ко идолом безгласным яко ведоми ведостеся.
3
Темже сказую вам, яко никтоже, Духом Божиим глаголяй, речет анафема Иисуса, и никтоже может рещи Господа Иисуса, точию Духом Святым.
4
Разделения же дарований суть, а тойжде Дух:
5
и разделения служений суть, а тойжде Господь:
6
и разделения действ суть, а тойжде есть Бог, действуяй вся во всех.
7
Комуждо же дается явление Духа на пользу:
8
овому бо Духом дается слово премудрости, иному же слово разума, о томже Дусе:
9
другому же вера, темже Духом: иному же дарования исцелений, о томже Дусе:
10
другому же действия сил, иному же пророчество, другому же разсуждения духовом, иному же роди языков, другому же сказания языков.
11
Вся же сия действует един и тойжде Дух, разделяя властию коемуждо якоже хощет.
12
Акоже бо тело едино есть и уды имать многи, вси же уди единаго тела, мнози суще, едино суть тело: тако и Христос.
13
Ибо единем Духом мы вси во едино тело крестихомся, аще Иудее, аще Еллини, или раби, или свободни: и вси единем Духом напоихомся.
14
Ибо тело несть един уд, но мнози.
15
Аще речет нога, яко несмь рука, несмь от тела: еда сего ради несть от тела?
16
И аще речет ухо, яко несмь око, несмь от тела: еда сего ради несть от тела?
17
Аще все тело око, где слух? Аще (же) все слух, где ухание?
18
Ныне же положи Бог уды, единаго коегождо их в телеси, якоже изволи.
19
Аще ли быша вси един уд, где тело?
20
Ныне же мнози убо удове, едино же тело.
21
Не может же око рещи руце: не требе ми еси: или паки глава ногама: не требе ми есте.
22
Но много паче, мнящиися уди тела немощнейши быти, нужнейши суть,
23
и ихже мним безчестнейших быти тела, сим честь множайшую прилагаем:
24
и неблагообразнии наши благообразие множайше имут, а благообразнии наши не требе имут. Но Бог раствори тело, худейшему болшу дав честь,
25
да не будет распри в телеси, но да тожде в себе пекутся уди.
26
И аще страждет един уд, с ним страждут вси уди: аще ли же славится един уд, с ним радуются вси уди.
27
Вы же есте тело Христово, и уди от части.
28
И овых убо положи Бог в Церкви первее Апостолов, второе пророков, третие учителей: потом же силы, таже дарования исцелений, заступления, правления, роди языков.
29
Еда вси Апостоли? Еда вси пророцы? Еда вси учителе? Еда вси силы?
30
Еда вси дарования имут изцелений? Еда вси языки глаголют? Еда вси сказуют?
31
Ревнуйте же дарований болших, и еще по превосхождению путь вам показую.
1
Аще языки человеческими глаголю и ангелскими, любве же не имам, бых (яко) медь звенящи, или кимвал звяцаяй.
2
И аще имам пророчество, и вем тайны вся и весь разум, и аще имам всю веру, яко и горы преставляти, любве же не имам, ничтоже есмь.
3
И аще раздам вся имения моя, и аще предам тело мое, во еже сжещи е, любве же не имам, ни кая польза ми есть.
4
Любы долготерпит, милосердствует, любы не завидит, любы не превозносится, не гордится,
5
не безчинствует, не ищет своих си, не раздражается, не мыслит зла,
6
не радуется о неправде, радуется же о истине:
7
вся любит, всему веру емлет, вся уповает, вся терпит.
8
Любы николиже отпадает, аще же пророчествия упразднятся, аще ли языцы умолкнут, аще разум испразднится.
9
От части бо разумеваем и от части пророчествуем:
10
егда же приидет совершенное, тогда, еже от части, упразднится.
11
Егда бех младенец, яко младенец глаголах, яко младенец мудрствовах, яко младенец смышлях: егда же бых муж, отвергох младенческая.
12
Видим убо ныне якоже зерцалом в гадании, тогда же лицем к лицу: ныне разумею от части, тогда же познаю, якоже и познан бых.
13
Ныне же пребывают вера, надежда, любы, три сия: болши же сих любы.
1
Держитеся любве: ревнуйте же духовным, паче же да пророчествуете.
2
Глаголяй бо языки, не человеком глаголет, но Богу: никтоже бо слышит, духом же глаголет тайны:
3
пророчествуяй же, человеком глаголет созидание и утешение и утверждение.
4
Глаголяй (бо) языки себе зиждет, а пророчествуяй церковь зиждет.
5
Хощу же всех вас глаголати языки, паче же да прорицаете: болий бо пророчествуяй, нежели глаголяй языки, разве аще (кто) сказует, да церковь созидание приемлет.
6
Ныне же, братие, аще прииду к вам языки глаголя, кую вам пользу сотворю, аще вам не глаголю или во откровении, или в разуме, или в пророчествии, или в научении?
7
Обаче бездушная глас дающая, аще сопель, аще гусли, аще разнствия писканием не дадят, како разумно будет пискание или гудение?
8
Ибо аще безвестен глас труба даст, кто уготовится на брань?
9
Тако и вы аще не благоразумно слово дадите языком, како уразумеется глаголемое? Будете бо на воздух глаголюще.
10
Толицы убо, аще ключится, роди гласов суть в мире, и ни един их безгласен.
11
Аще убо не увем силы гласа, буду глаголющему иноязычник, и глаголющий мне иноязычник.
12
Тако и вы, понеже ревнителе есте духовом, (яже) к созиданию церкве просите, да избыточествуете.
13
Темже глаголяй языком да молится, да сказует.
14
Аще бо молюся языком, дух мой молится, а ум мой без плода есть.
15
Что убо есть? Помолюся духом, помолюся же и умом: воспою духом, воспою же и умом.
16
Понеже аще благословиши духом, исполняяй место невежды како речет аминь, по твоему благодарению? Понеже не весть, что глаголеши.
17
Ты убо добре благодариши, но другий не созидается.
18
Благодарю Бога моего, паче всех вас языки глаголя:
19
но в церкви хощу пять словес умом моим глаголати, да и ины пользую, нежели тмы словес языком.
20
Братие, не дети бывайте умы: но злобою младенствуйте, умы же совершени бывайте.
21
В законе пишет: яко иными языки и устны иными возглаголю людем сим, и ни тако послушают Мене, глаголет Господь.
22
Темже языцы в знамение суть не верующым, но неверным: а пророчество не неверным, но верующым.
23
Аще убо снидется церковь вся вкупе, и вси языки глаголют, внидут же (и) неразумивии или невернии, не рекут ли, яко беснуетеся?
24
Аще же вси пророчествуют, внидет же некий неверен или невежда, обличается всеми, (и) истязуется от всех,
25
и сице тайная сердца его явлена бывают: и тако пад ниц поклонится Богови, возвещая, яко воистинну Бог с вами есть.
26
Что убо есть, братие? Егда сходитеся, кийждо вас псалом имать, учение имать, язык имать откровение имать, сказание имать: вся (же) к созиданию да бывают.
27
Аще языком кто глаголет, по двема, или множае по трием, и по части: и един да сказует.
28
Аще ли не будет сказатель, да молчит в церкви, себе же да глаголет и Богови.
29
Пророцы же два или трие да глаголют, и друзии да разсуждают:
30
аще ли иному открыется седящу, первый да молчит.
31
Можете бо вси по единому пророчествовати, да вси учатся и вси утешаются.
32
И дуси пророчестии пророком повинуются:
33
несть бо нестроения Бог, но мира, яко во всех церквах святых.
34
Жены вашя в церквах да молчат: не повелеся бо им глаголати, но повиноватися, якоже и закон глаголет.
35
Аще ли чесому научитися хотят, в дому своих мужей да вопрошают: срамно бо есть жене в церкви глаголати.
36
Или от вас слово Божие изыде? Или вас единых достиже?
37
Аще кто мнится пророк быти или духовен, да разумеет, яже пишу вам, зане Господни суть заповеди?
38
Аще ли кто не разумеет, да не разумевает.
39
Темже, братие моя, ревнуйте еже пророчествовати, и еже глаголати языки не возбраняйте:
40
вся же благообразно и по чину да бывают.
1
Сказую же вам, братие, Благовествование, еже благовестих вам, еже и приясте, в немже и стоите,
2
имже и спасаетеся, кацем словом благовестих вам, аще содержите: разве аще не всуе веровасте.
3
Предах бо вам исперва, еже и приях, яко Христос умре грех наших ради, по Писанием,
4
и яко погребен бысть, и яко воста в третий день, по Писанием,
5
и яко явися Кифе, таже единонадесятим:
6
потом же явися боле пяти сот братиям единою, от нихже множайшии пребывают доселе, нецыи же и почиша:
7
потом же явися Иакову, таже Апостолом всем:
8
последи же всех, яко некоему извергу, явися и мне.
9
Аз бо есмь мний Апостолов, иже несмь достоин нарещися Апостол, зане гоних церковь Божию.
10
Благодатию же Божиею есмь, еже есмь, и благодать Его, яже во мне, не тща бысть, но паче всех их потрудихся: не аз же, но благодать Божия, яже со мною.
11
Аще убо аз, аще ли они, тако проповедуем, и тако веровасте.
12
Аще же Христос проповедуется, яко из мертвых воста, како глаголют нецыи в вас, яко воскресения мертвых несть?
13
И аще воскресения мертвых несть, то ни Христос воста:
14
аще же Христос не воста, тще убо проповедание наше, тща же и вера ваша.
15
Обретаемся же и лжесвидетеле Божии, яко послушествовахом на Бога, яко воскреси Христа, Егоже не воскреси, аще убо мертвии не востают:
16
аще бо мертвии не востают, то ни Христос воста:
17
аще же Христос не воста, суетна вера ваша, еще есте во гресех ваших:
18
убо и умершии о Христе, погибоша.
19
(И) аще в животе сем точию уповающе есмы во Христа, окаяннейши всех человек есмы.
20
Ныне же Христос воста от мертвых, начаток умершым бысть.
21
Понеже бо человеком смерть (бысть), и человеком воскресение мертвых.
22
Якоже бо о Адаме вси умирают, такожде и о Христе вси оживут,
23
кийждо же во своем чину: начаток Христос, потом же Христу веровавшии в пришествии Его.
24
Таже кончина, егда предаст Царство Богу и Отцу, егда испразднит всяко началство и всяку власть и силу:
25
подобает бо Ему царствовати, дондеже положит вся враги под ногама Своима.
26
Последний же враг испразднится смерть,
27
вся бо покори под нозе Его: внегда же рещи, яко вся покорена суть Ему, яве, яко разве Покоршаго Ему вся.
28
Егда же покорит Ему всяческая, тогда и Сам Сын покорится Покоршему Ему всяческая, да будет Бог всяческая во всех.
29
Понеже что сотворят крестящиися мертвых ради? Аще отнюд мертвии не востают, что и крещаются мертвых ради?
30
Почто (же) и мы беды приемлем на всяк час?
31
По вся дни умираю: тако ми ваша похвала, братие, юже имам о Христе Иисусе Господе нашем.
32
Аще (бо) по человеку со зверем боряхся в Ефесе, кая ми польза, аще мертвии не востают? Да ямы и пием, утре бо умрем.
33
Не льститеся: тлят обычаи благи беседы злы.
34
Истрезвитеся праведно и не согрешайте: неведение бо Божие нецыи имут, к сраму вам глаголю.
35
Но речет некто: како востанут мертвии? Коим же телом приидут?
36
Безумне, ты еже сееши, не оживет, аще не умрет:
37
и еже сееши, не тело будущее сееши, но голо зерно, аще случится, пшеницы или иного от прочих:
38
Бог же дает ему тело, якоже восхощет, и коемуждо семени свое тело.
39
Не всяка плоть таже плоть: но ина убо плоть человеком, ина же плоть скотом, ина же рыбам, ина же птицам.
40
И телеса небесная, и телеса земная: но ина убо небесным слава, и ина земным:
41
ина слава солнцу, и ина слава луне, и ина слава звездам: звезда бо от звезды разнствует во славе.
42
Такожде и воскресение мертвых: сеется в тление, востает в нетлении:
43
сеется не в честь, востает в славе: сеется в немощи, востает в силе:
44
сеется тело душевное, востает тело духовное. Есть тело душевное, и есть тело духовное.
45
Тако и писано есть: бысть первый человек Адам в душу живу, последний Адам в дух животворящь.
46
Но не прежде духовное, но душевное, потом же духовное.
47
Первый человек от земли, перстен: вторый человек Господь с небесе.
48
Яков перстный, такови и перстнии: и яков небесный, тацы же и небеснии:
49
и якоже облекохомся во образ перстнаго, да облечемся и во образ небеснаго.
50
Сие же глаголю, братие, яко плоть и кровь Царствия Божия наследити не могут, ниже тление нетления наследствует.
51
Се, тайну вам глаголю: вси бо не успнем, вси же изменимся
52
вскоре, во мгновении ока, в последней трубе: вострубит бо, и мертвии востанут нетленни, и мы изменимся:
53
подобает бо тленному сему облещися в нетление и мертвенному сему облещися в безсмертие.
54
Егда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в безсмертие, тогда будет слово написанное: пожерта бысть смерть победою.
55
Где ти, смерте, жало? Где ти, аде, победа?
56
Жало же смерти грех: сила же греха закон.
57
Богу же благодарение, давшему нам победу Господем нашим Иисус Христом.
58
Темже, братие моя возлюбленная, тверди бывайте, непоступни, избыточествующе в деле Господни всегда, ведяще, яко труд ваш несть тощь пред Господем.
|
|
|