Глава 
19

1Цар.19  с толкованием

1
И глагола Саул к Ионафану сыну своему и ко всем отроком своим, да умертвят Давида. Ионафан же сын Саулов любяше Давида зело.

1Цар.19:1  с толкованием

2
И возвести Ионафан Давиду, глаголя: отец мой Саул ищет тя убити: сохранися убо заутра рано, и скрыйся, и сяди втайне:

1Цар.19:2  с толкованием

3
и аз изыду, и стану при отце моем на селе, идеже еси ты: и аз возглаголю отцу моему о тебе, и узрю, что будет, и возвещу тебе.

1Цар.19:3  с толкованием

4
И глагола Ионафан о Давиде благая к Саулу отцу своему, и рече к нему: да не согрешает царь на раба своего Давида, яко не согреши пред тобою, и дела его блага суть зело:

1Цар.19:4  с толкованием

5
и положи душу свою в руце своей и победи иноплеменника, и сотвори Господь спасение велико всему Израилю, и вси видеша и возрадовашася: и почто согрешаеши в кровь неповинну, еже убити Давида туне?

1Цар.19:5  с толкованием

6
И послуша Саул гласа Ионафаня: и клятся Саул, глаголя: жив Господь, яко не умрет (Давид).

1Цар.19:6  с толкованием

7
И призва Ионафан Давида и возвести ему вся глаголы сия, и введе Ионафан Давида к Саулу, и бе пред ним яко вчера и третияго дне.

1Цар.19:7  с толкованием

8
И приложися брань быти на Саула, и укрепися Давид, и победи иноплеменники, и изби язвою великою зело, и бежаша от лица его.

1Цар.19:8  с толкованием

9
И бысть от Бога дух лукавый на Сауле, и той в дому своем седяше, и копие в руце его, Давид же играше руками своими:

1Цар.19:9  с толкованием

10
и искаше Саул копием поразити Давида, и отступи Давид от лица Сауля, и удари Саул копием в стену: Давид же отшед спасеся в нощь ту.

1Цар.19:10  с толкованием

11
И посла Саул вестники в дом Давидов стрещи его, еже убити его рано. И возвести Давиду Мелхола жена его, глаголющи: аще ты не спасеши души твоея в нощь сию, заутра умреши.

1Цар.19:11  с толкованием

12
И свеси Мелхола Давида оконцем, и отиде, и убежа, и спасеся:

1Цар.19:12  с толкованием

13
и прият Мелхола тщепогребалная, и положи на одре, и печень козию положи на возглавии его, и покры я ризами.

1Цар.19:13  с толкованием

14
И посла Саул вестники, да имут Давида, и рекоша, яко болен есть.

1Цар.19:14  с толкованием

15
И посла Саул, да оглядают Давида, глаголя: принесите его на одре ко мне, еже умертвити его.

1Цар.19:15  с толкованием

16
И приидоша слуги, и се, тщепогребалная на одре и козия печень при возглавии его.

1Цар.19:16  с толкованием

17
И рече Саул к Мелхоле: почто тако обманула мя еси, и отпустила еси врага моего, и гонзе мене? И рече Мелхола Саулу: сам ми рече: отпусти мя: аще же ни, погублю тя.

1Цар.19:17  с толкованием

18
И Давид убежа и спасеся, и иде к Самуилу во Армафем и поведа ему вся, елика сотвори ему Саул. И идоста Давид и Самуил и седоста в Навафе в Раме.

1Цар.19:18  с толкованием

19
И возвестиша Саулу, глаголюще: се, Давид в Навафе в Раме.

1Цар.19:19  с толкованием

20
И посла слуги Саул яти Давида, и видеша собор пророков, и Самуил стояше настоятель над ними: и бысть Дух Божий на слугах Саулих, и начаша прорицати.

1Цар.19:20  с толкованием

21
И возвестиша Саулу, и посла другия слуги, и прорицати начаша и тии. И приложи Саул послати слуги третия, и начаша и тии прорицати.

1Цар.19:21  с толкованием

22
И разгневася гневом Саул, и иде и сам во Армафем, и прииде даже до кладязя гумна, еже есть в Сефе, и вопроси и рече: где есть Самуил и Давид? И реша: се, в Навафе в Раме.

1Цар.19:22  с толкованием

23
И иде оттуду в Наваф (иже) в Раме: и бысть и на нем Дух Божий, и идяше идый и прорицая, дондеже приити ему в Наваф иже в Раме.

1Цар.19:23  с толкованием

24
И совлече ризы своя и прорицаше пред ними: и паде наг весь день той и всю нощь. Того ради глаголаху: еда и Саул во пророцех?

1Цар.19:24  с толкованием

Толкования на главу 1Цар.19
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.19

Глава 
19

1Цар.19  с толкованием

Вопрос 49. Как должно разуметь сказанное: тщепогребальная ..., и печень козия? (1Цар.19:13)

Акила слово: тщепогребальная перевел: изображение, печень козья - множество одежд и свертки волос. Поелику поклявшийся Саул нарушил клятву, и бросил в Давида копье, а он, уклонившись от удара копьем, удалился к себе в дом; то Мелхола, зная злоумышления отца, присоветовала Давиду бежать, и спустила его чрез окно, а постели его дала вид, что лежит на ней больный, наклав на нее множество одежд, и под одежды подложив свертки волос, как бы в подобие головы. А иные под изображениями разумели изображение самого Давида, и полагали, что оно было покрыто одеждами, кроме немногих частей лица; подложена же была и козья печень, чтобы всему видимому придать движением вероятность; ибо говорят, что печень козья долгое время остается движущеюся. Но Саул столько упорствовал в намерении умертвить Давида, что, даже узнав о болезни его, велел принести к себе, чтобы предать смерти. Узнав же о бегстве его, подобно гончим псам, гонялся по следам его.
 


Вопрос 50. Почему посланные Саулом к Давиду и Самуилу пророчествовали, а напоследок пророчествовал и сам он? (1Цар.19:20-23)

У Владыки различны способы уловления. Одних уловляет чрез людей, других вовлекает в мрежу Свою слепотою; это и было при Елиссее; сих же уловил пророчественною благодатию, и тем воспрепятствовал убить Давида. Но сие не укротило исполненного убийством сердца Саулова. Саул два раза посылал за Давидом, и, снова дознав, что на посланных наложены божественные узы, приложи, как сказано, послати иных (1Цар.19:21). Поелику и сии были также удержаны благодатно; то напоследок пошел сам. Но и он испытал на себе сии же узы человеколюбия. Впрочем, хотя Саул и пророчествовал, но не как другие; потому что недостоин был благодати, А посему, совлекши с себя одежду, лежал весь день; и сие означало отъятие у него царства.