Глава 
21

1Цар.21  с толкованием
показать остальные стихи главы...

2
И рече Давид иерею: царь заповеда ми глагол днесь и рече ко мне: никтоже да уразумеет глагола, егоже ради аз посылаю тя и о немже аз заповедаю ти: и отроки оставих на месте глаголемем еммоним:

1Цар.21:2  с толкованием

3
и ныне аще суть у тебе пять хлебы, даждь ми елико имаши.

1Цар.21:3  с толкованием

4
И отвеща иерей Давиду и рече: не суть хлебы прости у мене, но точию хлебы у мене священнии: аще сохранени отроцы суть токмо от жены, снедят.

1Цар.21:4  с толкованием

5
И отвеща Давид иерею и рече ему: и (мы) от жен воздержахомся вчера и третияго дне: отнележе изыдох аз на путь, быша вси отроцы очищени, и сей путь нечист, но освятится днесь сосуд ради моих.

1Цар.21:5  с толкованием

6
И даде ему Авимелех иерей хлебы предложения, яко тамо не бе хлеба, но токмо хлебы лица, иже взяты от лица Господня, еже предложитися хлебу теплому, в оньже день взя их.

1Цар.21:6  с толкованием

7
И бе тамо един от отрок Сауловых в день он удержан пред Господем, и имя ему Доик Сирин, (старейшина от пастырь Сауловых,) пасый мски Сауловы.

1Цар.21:7  с толкованием

8
И рече Давид ко Авимелеху: виждь, аще есть зде у тебе копие или мечь, яко меча моего и оружия моего не взях с собою, яко царево повеление внезапу ми бысть.

1Цар.21:8  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих 1Цар.21:5
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.21

Глава 
21

1Цар.21  с толкованием

Вопрос 53. Что значат слова: если сей путь нечист, то освятится днесь сосуд ради моих? (1Цар.21:5)

На вопрос священника: соблюл ли Давид в тот день чистоту? - сказал он, что три дни соблюдали они чистоту, и присовокупил, что по причине предлежащего пути необходимо ему вкусить священной пищи, чтобы, подкрепившись ею, исполнить предстоящее дело. Слово: βέβηλος (нечистый) писатель употребил(1Цар.21:4) не в означение нечистоты, но в том смысле, что хлебы не освящены10. Ибо чисто и свято, что отделено для священников, нечисто же, что предоставлено и всем иным. Посему Акила, вместо слова: нечистый, употребил слово: мирский. Давид же как бы так сказал: хотя я и не священник, однакоже сподобился пророческой благодати. Сие, думаю, выразил он словами: освятится сосуд ради моих, потому что сосуды его и оружие его - духовный дар.
 


Примечания


В слав. пер. хлебы прости.