Глава 
24

1Цар.24  с толкованием

1
И воста Давид оттуду и седе во узинах Енгадди.

1Цар.24:1  с толкованием

2
И бысть егда возвратися Саул вспять от иноплеменник, и возвестиша ему, глаголюще: се, Давид в пустыни Енгадстей.

1Цар.24:2  с толкованием

3
И взя Саул с собою три тысящы мужей избранных от всего Израиля и иде искати Давида и мужей его прямо лицу саддеем:

1Цар.24:3  с толкованием

4
и прииде до стад пасомых на пути, и бе тамо вертеп: и Саул вниде испразднитися, Давид же и мужие его во внутренних вертепа седяху.

1Цар.24:4  с толкованием

5
И реша мужие Давидовы к нему: се, день сей, о немже рече Господь тебе предати врага твоего в руце твои, и сотвориши ему якоже угодно пред очима твоима. И воста Давид, и отреза воскрилие одежды Саули отай.

1Цар.24:5  с толкованием

6
И бысть по сих, и вострепета Давиду сердце его, яко отреза воскрилие одежды Саули:

1Цар.24:6  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих 1Цар.24:3
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.24

Глава 
24

1Цар.24  с толкованием

Вопрос 56. Как должно разуметь сказанное: Саул вниде в пещеру облегчиться от бремени (άνα σκευάσασθαι)? (1Цар.24:4)

Седмьдесят перевели скромно. Акила выразил сие яснее, и говорит: вошел испразднитися. А Иосиф выражается: для естественного извержения. Пещера была весьма велика; потому что внутри себя помещала Давида и с ним скрывавшихся. Божественный Давид и в сем случае показал свойственное ему любомудрие. Когда бывшие с ним покушались умертвить Саула, не допустил он до убийства, сказав: никакоже ми от Господа, аще сотворю глагол сей господину моему Христу Господню, еже нанести руку мою нань, яко Христос Господень есть(1Цар.24:7). Но отрезал воскрилие одежды у Саула в обличение его злобы, и в доказательство собственного своего любомудрия. История показала нам при сем крепость любомудрого разсудка; сказано: вострепета Давиду сердце его, яко отреза воскрилие одежды (1Цар.24:6); то есть, до сего только позволил простираться покушению, воспретил же идти далее, но кроткими словами пытался уврачевать ненависть и угасить гнев. Ибо говорит он: почто слушаеши словес людей глаголющих: се Давид ищет души твоея? в день сей видеста очи твои, яко предаде тя Господь в руце мои, и не восхотел убити тебе, и пощадех тя, и рех: не нанесу руки моея на Господа моего, яко помазанник Господень сей есть и отец мой(1Цар.24:10, 11). Кто не восхвалит добродетели Пророка? Избранный на царство назвал отцем и господином злоумышляющего, и христом Господним лишенного благодати; потому что чтил и отмененное уже Божие поставление Саула в царя. В подтверждение слов своих Давид показал воскрилие, чтобы Саул, познав любомудрие, уважил благодеяние. Сие и сказал Давид: разумей, и виждь днесь, яко несть злобы е руце моей, ниже презорства и нечестия, ниже согреших к тебе(1Цар.24:12).