Глава 
25

1Цар.25  с толкованием
показать остальные стихи главы...

31
и не будет тебе сие мерзость и соблазн сердцу господина моего, еже излияти кровь неповинную туне и спасти руку свою себе: и да благо сотворит Господь господину моему, и воспомянеши рабу твою, еже благосотворити ей.

1Цар.25:31  с толкованием

32
И рече Давид ко Авигеи: благословен Господь Бог Израилев, иже посла тя днесь на сретение ми,

1Цар.25:32  с толкованием

33
и благословен совет твой, и благословена ты удержавшая мя в день сей ити на пролитие крове, и спасти ми руку мою:

1Цар.25:33  с толкованием

34
обаче жив Господь Бог Израилев, иже возбрани ми днесь зло сотворити тебе: зане аще бы не потщалася и не пришла еси на сретение мне, тогда рех: аще останется Навалу до утренняго света мочащийся к стене.

1Цар.25:34  с толкованием

35
И прия Давид от руку ея вся, яже принесе ему, и рече ей: иди с миром в дом свой: виждь, послушах гласа твоего и приях лице твое.

1Цар.25:35  с толкованием

36
И прииде Авигеа к Навалу: и се, у него пир в дому его, яко пир царев: и сердце навалово весело в нем, и той пиян до зела. И не возвести Авигеа Навалу глагола ни велика ни мала до света утренняго.

1Цар.25:36  с толкованием

37
И бысть заутра, егда истрезвися Навал от вина, поведа ему жена его вся глаголы сия, и умре сердце его в нем, и той бысть яко камень.

1Цар.25:37  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих 1Цар.25:34
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.25

Глава 
25

1Цар.25  с толкованием

Вопрос 58. Почему показавший столько великодушия в деле с Саулом покушался убить Навала? (1Цар.25:34)

И Навал пользовался многими благодеяниями; потому что Давид, пребывая с пастухами его в пустыне, не только запрещал своим брать что-либо из принадлежавшего Навалу, но и предотвращал всякий ущерб, какой угрожал от других. Это и пастухи объявили Авигее: мужие блази беша нам зело, не возбраняху нам, ниже повелеваху нам что во вся дни, в няже бехом с ними. И сущим нам на селе, аки стена беша окрест нас, и в нощи и бо дни, по вся дни, в няже бехом с ними пасуще стада (1Цар.25:15, 16). Таково благодеяние Давидово, а прошение было умеренное и извещающее о недостатке в необходимом. Ибо сказано: да обрящут отроцы благодать пред очима твоима, яко в день благ приидохом: даждь, еже обрящет рука твоя отроком сына твоего Давида (1Цар.25:8). Чем слова сии отличны от произносимых просящими милостыни? Но зверонравный этот человек не только ничего не дал, но присоединил осмеяние, говоря: кто Давид и кто сын Иессеов?Днесь умножени суть раби отходяще кийждо от лица господина своего (1Цар.25:10). Поэтому Давид, вспомня те благодеяния, и выслушав сии оскорбительные слова, пошел вооруженный. Ибо разсуждал, что Саул имел еще повод к обидам - и власть и зависть по причине царства назначенного Давиду, а Навал, не имея никакого повода к высокомерию, злословил его самыми оскорбительными словами.