Глава 
11


1
По мале же весьма времени Лисиа, наместник царев и сродник и к делом приставник, зело тяжце снося бывшая,


2
собрав аки осмьдесят тысящ и конники вся, прииде на Иудеев, помышляя убо град Еллином обиталище,


3
храм же среброданен сотворити, якоже и прочиих язык капища, и по вся лета продавати архиерейство,


4
никакоже помышляю Божию державу безумно уповая на тмы пешцев и на тысящы конников и на осмьдесят слонов.


5
Вшед же во Иудею и приближився ко Вефсуре, к месту убо крепкому сущу, от Иерусалима же отстоящему яко стидий пять, сие утесняше.


6
Егда же позна Маккавей и иже с ним ратующа его твердыни, с плачем и слезами моляху Господа со всем народом, благаго Ангела послати ко спасению Израиля.


7
Сам же Маккавей первый взяв оружие увещаваше прочих вкупе с ним бедство подяти, еже помогати братии своей: вкупе же и со усердм устремишася.


8
Тамо же, и близ Иерусалима сущым, явися предводяй их конник во одежди беле всеюружие златое потрясающь.


9
Вкупе же вси благословиша милосердаго Бога и укрепишася душами, не точию человеков, но и зверей лютейших и стены железны сокрушати суще готови,


10
идяху во устроении с небесе споборника имеюще, милующу их Господу:


11
львообразно же устремившеся на супостаты, положиша от них единонадесять тысящ пешцев, конников же тысщу и шесть сот,


12
всехе же понудиша бежати: мнози же от них язвени нази уцелеша, и сам Лисиа студно бежав спасеся.


13
Не без ума же сый, размышляя в себе бывшее на себе поражение и уразумев непобедимых быти Евреов, всемогущему Богу споборствующему им, послав


14
увещаваше, яко имать примиритися во всех праведных и яко советуя прекли царя, да будет им друг.


15
Соизволи же Маккавей о всех, о нихже Лисиа моляше, о полезных радящь: елика бо Маккавей даде Лисиа на писме о Иудеех, соизволи царь.


16
Беша бо писания Иудеем посланая от Лисии, имущая образ сицев, Лисиа множеству Иудейску радоватися:


17
Иоанн и Авессалом, иже послани суть от вас, дающа написанный ответ, прошаста о назнаменанных в нем:


18
елика убо подобаше царю предложити, известих, и яже бяху приятна, соизволи:


19
аще убо в делех верность соблюдете, то и в прочее покушуся виновен вам быти благих:


20
о сих же подробну заповедах сима и посланным от мене побеседовати с вами:


21
здравствуйте. Лета сто четыредесять осмаго, (месяца) Диоскоринфиа, дне двадесять четвертаго.


22
Царское же послание содержаше сия: царь Антиох Лисии брату радоватися:


23
отцу нашему в боги пременшуся, мы хотяще во царствии сущих безмятежных быти и о своих прилежати,


24
слышахом Иудей не соблаговоляющих отца моего повелению, еже пременитися им на Еллинския законы, но изволяющих держати своя заповеди и того ради молящих, да даруются им законная их:


25
хотяще убо и сему языку без мятежа быти, судихом и храм им возвратити и жити по прародителским их обычаем:


26
благо убо сотвориши, аще послеши к ним и десницу даси, яко да познавше наше произволение, благодушни будут и безпечально пребудут ко своему охранению.


27
Ко Иудеом же царское послание сицево бе: Царь Антиох старейшинам Иудейским и прочым Иудеом радоватися:


28
аще здравствуете, да будет якоже хощем, и сами здравствуем:


29
изяви нам Менелай, яко хощете отшедше быти с вашими:


30
приходящым убо даже до дне тридесятаго месяца Ксанфика, дадим десницу без опасения:


31
еже употребляти Иудеом своих брашен и законов, якоже и прежде, и ни един им ни по единому образу стужити имать о содеянных в неведении:


32
послахом же и Менелаа имущаго утешити вас:


33
здравствуйте. Лета сто четыредесять осмаго, Ксанфика (месяца), пятагонадесять дне.


34
Послаша же и Римляне к ним послание имеющее сия: Квинт Меммий и Тит Манлий, старейшины Римстии, людем Иудейским радоватися:


35
о нихже Лисиа сродник царев соизволи вам, и мы соблаговоляем:


36
а яже суди предложити царю, скорее послите кого созирающе о сих, да уставит, якоже подобает вам, мы бо идем ко Антиохии:


37
сего ради ускорите и послите некиих, да и мы увемы, коея есте мысли:


38
здравствуйте. Лета сто четыредесять осмаго, пятагонадесять дне (месяца) Ксанфика.


Глава 
12


1
Содеянным же бывшым заветом сим, Лисиа убо отиде ко царю, Иудее же в земледелии упражняхуся.


2
От сущих же по местом воевод, Тимофей и Аполлоний сын Генеов, еще же Иероиим и Димофон, к сим же и Никанор Киприарх, не оставляху их благостояти и в покои быти.


3
Июппиане же толико сотвориша нечестие, умоливше Иудей с ними живущих внити во представленыя от них ладии с женами и чады, акибы ни единей вражде между ими настоящей:


4
на общее же уставление градское и сим соизволившым, яко мир имети хотящым и ничтоже подозрения имущым, отвезше их погрузиша, сущих не мнее дву сот.


5
Познав же Иуда бывшую на сродники своя жестокость, возвестив мужем иже с ним и призвав праведнаго судию Бога,


6
прииде на скверноубийц братий его, и пристанища нощию сожже, и ладии попали, избегших же от огня закла.


7
Стране же заключене бывшей отиде, яко паки приити имущь и все Июппиан искоренити гражданство.


8
Уразумев же, яко и во Амнии живущий хотят обитающым Иудеом темже образом сотворити,


9
и на Иамнитян нощию напад, зажже пристанище с кораблями яко явитися зарям огня во Иерусалиме, стадиям сущым двум стам четыредесяти.


10
Оттуду же отшедшым девять стадий, творящым путь на Тимофеа, сразишася с ним Аравлян множае пяти тысящ мужей и конник пять сот.


11
Бывшей же крепцей брани, и сущым при Иуде помощию Божиею преуспевающым, напольнии Аравляне одолени, прошаху от Иуды десницы себе, обещающе и пажить дати и во прочиих пользовати их.


12
Иуда же уразумев, яко истинно во многих они потребни, обеща мир содержати с ними: взявше же десницу, отидоша в кущы своя.


13
Нападе же и на некий град мостами тверд и стенами огражден, иже от всяких смешеных языков обитаемый, емуже имя Каспин.


14
Сущии же внутри надеющеся на крепость стен и на уготовление брашен, нерадиво пребываху, проклинающе сущих при Иуде, и ктому хуляще, и глаголюще, яже не подобает.


15
Сущии же со Иудою призвавше великаго Обладателя мира, Иже без овнов и механических орудий во времена Иисуса разруши Иерихон, нападоша зверообразно на стену.


16
И вземше град Божиею волею, безчисленна заклания сотвориша, яко прилежащему езеру, в широту имущему стадии две, текущею (убиенных) кровию исполнену явитися.


17
Оттуду же отшедше стадий седмь сот пятьдесят, приидоша в Харак, ко глаголемым Тувиином Иудеом.


18
И Тимофеа убо на местех не достигоша, ни едино дело совершивша от мест отшедша, оставльша же стражу в некоем месте зело тверду:


19
Досифей же и Сосипатр сущии от воевод, иже со Маккавеом, изшедше погубиша от Тимофеа оставших в твердыни более десяти тысящ мужей.


20
Маккавей же устроив воя своя по полком, постави их над полками, и на Тимофеа пойде имущаго с собою сто двадесять тысящ пешец, конник же две тысящы и пять сот.


21
Познав же Тимофей пришествие Иудино, посла жены и дети и прочая уготования в твердыню нарицаемую Карнию: бе бо непреборима и ко всходу неудобна ради тесноты всех мест.


22
Егда же полк Иудин первый явися, и бысть ужас на супостаты и страх от явления Всевидящаго бывшаго на них, в бегство устремишася един от другаго бежащь, яко множицею от своих повредишася и оружии своими прободахуся.


23
Творяше же Иуда гонение прилежно, убивая иноплеменников, и изби от них тридесять тысящ мужей.


24
Сам же Тимофей впад между сущих со Досифеем и Сосипатром, со многим ухищрением моляше, да жив отпустится: зане многих убо (от Иудей) родителей и некиих братию имеяше (у себе), и сим зло случится, аще умрет.


25
Егда же многими словесы вероятен сотвори обет, еже возвратити оных невредных, пустиша его ради спасения братии.


26
Изшед же (Маккавей) на Карнию и на Атаргатию, уби двадесять пять тысящ.


27
По победе же сих и погублении обрати Иуда воинство и на Ефрон, град твердый, в немже живяше Лисиа и множество разных язык: юноши же сильнии стояще пред стенами крепко противуратоваху, в немже беху орудия и стрел многое уготовление.


28
Призвавше же Всесильнаго с державою сокрушающаго ратных силы, взяша град под руку и убиша сущих внутрь двадесять пять тысящ:


29
и отшедше оттуду устремишася на Скифский град, отстоящь от Иерусалима стадий шесть сот.


30
Освидетелствовавшым же живущым тамо Иудеом о Скифских гражданех, яко имеют к ним благоприятство и во времена злополучная кротцы пребываху,


31
благодаривше им и умоливше, дабы и в прочее к роду их благоприятни были, приидоша во Иерусалим, дню великаго праздника седмиц настоящу.


32
По глаголемей же Пентикостии, идоша противу Горгиа стратига Идумейска.


33
Изыде же с пешцы треми тысящьми, и конник четыре ста,


34
и сотворшым брань, случися пасти малым от Иудей.


35
Досифей же некто от Вакинора, конный муж и крепок, ят Горгию, и взем его за хламиду, ведяше его крепко, и хотящь проклятаго взяти жива, некто от Фракийских конник нападе нань и рамо отсече, Горгиа же избеже во Марису.


36
Воином же Горгиевым на мнозе борющымся и утружденным бывшым, призвав Иуда Господа спомощника, да будет и воевода брани,


37
начат гласом отеческим с песньми вопль, возопив и нечаянне на воя Горгиевы напад, в бегство их обрати.


38
Иуда же собрав воя прииде во град Одоллам: и егда седмый день прмииде, по обычаю очистившеся в том месте субботу праздноваша.


39
На утрие же прииде со своими Иуда, да, якоже подобаше, телеса падших возмет и со сродниками положит во гробех отеческих.


40
Обретоша же у коегождо от умерших под ризами убиенных от даров идолских, яже во Иамнии, о нихже закон запрещаше Иудеом, всем же яве бысть, яко сея ради вины тии падоша.


41
Вси убо благословивше правый суд Господень, яко тайная сотвори явлена,


42
к молению обратишася моливше, да сотвореный грех весьма изгладится: добльственный же Иуда моляше людий, да сохранят себе от греха, очима видяще бывшая падших за грех.


43
И сотворив от мужей собрание утварей, яко две тысящы драхм сребра, посла во Иерусалим принести за грех (мертвых) жертву, предобре и благочестно творя, о воскресении помышляя.


44
Аще бо падшым востати не чаял бы, излишно было бы и всуе о мертвых молитися.


45
Ктому взирающь, яко во благочестии усопшым изряднейшая уготовася благодать:


46
преподобное и благочестивое помышление: отонуду же за умерших моление сотвори, яко да от греха очистятся.


Глава 
13


1
Лета сто четыредесять девятаго, позна Иуда, яко Антиох Евпатор грядет со множеством на Иудею,


2
и с ним Лисиа наместник ему и над делами старейший, кийждо имуща (с собою) силу Еллинску пешцев сто десять тысящ и конник пять тысящ и триста, и слонов двадесять два и колесниц с косами триста.


3
Примесися же к ним и Менелай, и с великою лестию моляше Антиоха, не ради отечеству спасения но надеяся в началство поставлен быти.


4
Царь же царей воздвиже ярость Антиохову на нечестиваго, и Лисии показавшу сего быти виновна всех злых, повеле, якоже обычай есть, на месте убити, приведшым его в Вирсавию.


5
Бе же на том месте столп пятидесяти лакот полн пепела, сей же имеяше орудие окрест вращающееся устремителное в пепел.


6
Тамо священнотатству повинна суща, или и иных некиих злоб превосходство сотворшаго, вси вреяют в погибель.


7
Сицевою смертию законопреступнику случися умрети, ниже погребения получившему Менелаю


8
зело праведне: понеже бо многа согрешения на олтарь Божий соверши, егоже огнь и пепел бе свят, (и он) в пепеле смерть восприя.


9
Но царь умом необуздан грядяше, горшая при отце его бывших показати хотящь Иудеом.


10
Уведав же Иуда о сих, повеле людем день и нощь молити Господа, негли, якоже иногда, и ныне поможет


11
имущым закона и отечества и святаго храма лишитися, и мало прежде почивших людий не оставит злохульным языком подручных быти.


12
Всем же тожде вкупе сотворшым и просившым от Господа милосердия с плачем и постами и простертием (на землю) по три дни непрестанно, укрепив их Иуда повеле ити.


13
Особь же быв Иуда со старейшины, советова, прежде нежели внидут вои царстии во Иудею и одержат град, изшедше сразитися (за вещы святыя) Господнею помощию.


14
Вдав же попечение Создателю мира и умолив своих мужественне подвизатися даже до смерти за законы, за святилище, за град, за отечество, за гражданство, окрест Модина воинство постави.


15
Дав же сущым с ним знамение Божия победы, с юношами крепчайшими избранными напад нощию на царский двор, во стану уби четыре тысящы мужей и болшаго слона с сущими на нем порази:


16
и на конец весь полк страха и смятения исполниша и изыдоша благополучно.


17
Являющуся же уже дню, сие содеяся, помогающу ему Господню покровению.


18
Царь же приемь вкус храбрости Иудейския, испытова хитростию места.


19
И ко Вефсуре крепцейи твердыни Иудейстей прииде, и отгонимь бе, ударяшеся, умаляшеся.


20
Сущым же внутрь, Иуда потребная посла.


21
Возвести же тайная супостатом Родок от Иудейских воинов: взыскан же бысть и ят и заключен.


22
Повтори же царь слово со Вефсуряны, десницу даде, прия, отиде,


23
состави брань со Иудою и преможен бысть: егда же позна отмещущася Филиппа во Антиохии поставленнаго над делами, смятеся и моли Иудеов, повинуся и кляся о всех праведных, примирися и жертву принесе, почте храм и ущедри место.


24
И Маккавеа прият, постави стратига от Птолемаиды даже до Герринов князем,


25
прииде во Птолемаиду: скорбяху Птолемаидяне о заветех, негодоваху бо о примирениих, яже хотеша отринути.


26
Взыде на судище Лисиа, отвеща по возможности, увеща, (люди) утиши, благоприятны сотвори, возвратися во Антиохию. Сице бысть царско исхождение и возвращение.


Глава 
14


1
По триех же летех увебда Иуда, яко Димитрий Селевков сын вплыве сквозе пристанище, еже при Триполи, со множеством крепким и кораблями,


2
и одержа страну и уби Антиоха и его наместника Лисию.


3
Алким же некто бывый прежде архиерей, волею же осквернивыйся во времена смешения, помыслив, яко ни киим образом небсть ему спасения, ниже прихождения ко святому олтарю,


4
прииде ко царю Димитрию сто пятьдесят перваго лета, принося ему венец злат и финик, к сим же и цветы, иже мняхуся церковнии быти: и в день оный молчаше.


5
Получив же время безумию своему содействующее, призван бысть Димитрием на собор и вопрошен, в коем состоянии и совете стоят Иудее?


6
К сим рече: глаголемии от Иудей Асидее, ихже вождь Иуда Маккавей, брани строят и распри воздвизают, не допускающе царству благостояния получити:


7
сего ради отлучен прародителския славы, сиречь священноначалства, семо ныне приидох,


8
первое убо о надлежащих царю верность содержащь, второе же и о своих гражданех промышляя: предреченных бо безсловесием весьма род наш не мало страждет:


9
каяждо же сих познав, ты, царю, о стране и о обстоянии рода нашего проуразумей по человеколюбию, еже имаши ко всем благопреклонное:


10
донележе бо Иуда жив есть, невозможно мира получити вещем.


11
Сицевым же реченным бывшым от него, абие прочии друзи, вражду имущии на Иуду, разжегоша Димитриа.


12
Призвав же скоро Никанора старейшину над слонами и воеводою поставив Иудеею, посла,


13
дав заповедь, самаго убо Иуду убити, сущих же с ним расточити, поставити же Алкима архиереем превеликаго храма.


14
Тогда языцы убегшии из Иудеи от Иуды, стадами прихождаху к Никанору, Иудейская злополучия и бедства себе благополучия мняще быти.


15
Слышавще же (Иудее) Никанорово пришествие и нападение языков, посыпавшеся землею, моляху Поставившаго даже до века люди Своя и присно с явлением Защищающаго Свою часть.


16
Повелевшу же воеводу, скоро оттуду двигнушася и смесишася с ними при градце Десавли.


17
Симон же брат Иудин сразився с Никанором, мало же устрашився внезапнаго ради нахождения супостатов.


18
Обаче же слышав Никанор мужесто при Иуде сущих и благодушие, имже подвизаются за отечество, убояся суд кровию сотворити:


19
сего ради посла Посидониа и Феодота и Маттафию дати и взяти десницу.


20
Многу же о сем бывшу совету и воеводе людем возвестившу и бывшу единогласному всех изволению, соизволиша на мирная


21
и нарекоша день, в оньже особно снидутся купно. И прииде. И поставиша различная седалища.


22
Повеле же Иуда вооруженным быти готовым в местех приличных, да не когда от супостат внезапу злодеяние будет, и подобающую беседу обще сотвориша.


23
Пребываше же Никанор во Иерусалиме и ни коегоже зла сотвори, стада же народов собранных отпусти.


24
Имеяше же Иуду всегда в лицы, душевно к мужу преклонися:


25
моли же его оженитися и чада сотворити. Оженися, благо поживе, общежителствоваше.


26
Алким же видя между ими благоприятство и бывшая совещания познав, иде к Димитрию и глаголаше, яко Никанор о вещех чуждая мудрствует: Иуду бо, наветника царству, преемника восприя себе.


27
Царь же возярився и прелукавыми оклеветании его разсверепев, писа Никанору глаголя: о совещаниих сих тяжко (ми есть) носити: повелеваю ти Маккавеа связана послати скоро во Антиохию.


28
Уведав же о сих Никанор, смятеся и тяжко терпяше завещанная отринути, ни чимже его мужу обидевшу.


29
Но понеже царю сопротивитися не бе возможно, благовременства наблюдаше хитростию военною сие совершити.


30
Маккавей же видя над собою грознее деюща Никанора и обыкновенное сретение свирепее имуща, уразумев не от блага быти суровству сему, собрав не мало сущих окрест себе, скрыся от Никанора.


31
Познав же другий, яко добльственно от мужа хитростию предварен, пришед к великому и святому храму, священником подобающыя жертвы приносящым повеле предати мужа.


32
Сим же с клятвою рекшым, яко не ведят, где есть искомый, простер десницу на церковь, сими клятся:


33
аще не предадите ми связана Иуду, то Божий храм равен со землею сотворю, и олтарь раскопаю, и капище Дионису славное возставлю зде.


34
И сия рек отиде. Жерцы же воздеюще руце на небо, призываху Сущаго всегда Споборника языку Своему, сия рекуще:


35
Ты, Господи всех, не требуяй ничтоже, благоволил еси храму обитания Твоего быти в нас:


36
и ныне, о, Святе, всякаго освящения Господи, сохрани во век несквернен сей храм недавно очищенный, загради же всяка уста неправедна.


37
Разий же некто от старейшин Иерусалимских оклеветан бысть Никанору, муж любитель граждан и зело добре словущь и по благопамятству отец Иудеом именуемый:


38
бяше бо внесый в прежних временех несмешения суд во Иудействе, и тело и душу за Иудейство предаяше со всяким усердием.


39
Хотящь же Никанор явну сотворити ненависть, юже име на Иудеи, посла воинов более пяти сот яти его.


40
Мняше бо, яко онаго поимав, сим соделает беду.


41
Множеству же народа хотящу столп обдержати и дворовыя двери разрушающу, и повелевшу огнь принести и двери зажещи, объят отвсюду быв, мечем поразися,


42
лучше добльственно хотящь умрети, нежели беззаконником подручник быти и свое благородство недостойне обезчестити.


43
Скорости же ради подвига несмертна язва бысть, и народом внутрь дверий вреявшымся, востек дерзостно на стену, сверже сам себе мужественно на народы.


44
Оным же скоро разбегшымся и бывшу разстоянию, паде срединою чрева посреде их:


45
еще же дышущь и разжжен душею, востав, крови его потоком текущей и тяжчайшым ранам сущым, бежащь сквозе народы пройде,


46
и став на некоем камени стремниннем, весьма уже без крови быв, исторгнув внутренняя (своя) и взем обема рукама верже на народы: и призвав Владеющаго животом и духом, да сия ему паки воздаст, и сим образом живот сконча.


Глава 
15


1
Никанор же уведав, яко Иуда в местех Самарийских, умысли со всем устремлением в день субботный на них напасти.


2
По нужди же последующии ему Иудее глаголаху: никакоже сице зверски и варварски да погубляеши, но славу воздаждь предпочтенному от Всевидящаго со святынею дневи.


3
Нечестивыи же вопроси: еда есть Сильный на небеси, иже повеле праздновати день субботный?


4
Онем же отвещавшым: есть Господь живый Сей на небеси силен, иже повеле праздновати седмый день.


5
Он же рече: и аз силен есмь на земли, повелеваяй взимати оружия и царския потребы исполняти. Обаче не одержа и совершити окаяннаго своего совета.


6
И Никанор убо великою гордынею воздвижен умысли общую победу составити на Иуду.


7
Маккавей же всегда надеяшеся со всем упованием заступление от Господа получити


8
и утешаше своих, да не убоятся пришествия языков, да имеют же во уме преждебывшую им от небесе помошь, и ныне да чают от Вседержителя быти себе победе и помощи:


9
и наказав их от закона и пророков, воспомянув же им преждебывшыя подвиги, усерднейших их сотвори:


10
и душами воздвигнув их, увещаваше, вкупе показав им языческая льщения и клятвопреступление:


11
и коегождо их вооружив не тако щитов и копий утверждением, яко словес благих утешением, и сказав сон достоверен, утробы всех возвесели.


12
Бысть же его сицево видение: Онию бывшаго архиереа, мужа добраго и благаго, благоговейна видением, кротка же нравом и беседою благолепна, и от детства обучившагося всем добродетелем, сего руце воздеюща и молящася за вся люди Иудейския (виде).


13
И яко посем явися ин муж сединами и славою дивен, чудно же некое и великолепнейшее окрест его преизящество.


14
Отвещав же Ониа рече: сей есть братолюбец, иже много молится о людех и о святем граде, Иеремиа Божий пророк.


15
Простер же Иеремиа десницу, даяше Иуде мечь злат, дающь же возгласи сия:


16
приими святый мечь дар от Бога, имже сокрушиши супостаты.


17
Укрепившежеся Иудиными словесы преблагими и могущими к мужеству устремити и душы юнош исправити, умыслиша не ополчатися, но храбро напасти и со всякою доблестию сшедшымся сразитися за вещы святыя, понеже и град и святая и святилище бедствуют.


18
Бе бо о женах и чадех еще же и о братии и ужиках менший им подвиг, величайший же и первый страх о освященнем храме.


19
Такожде и во граде оставленным не малая печаль, мятущымся о сражении на поли хотящем быти.


20
И всем уже чающым имущаго быти сражения и супостатом уже смесившымся, и воинству чинно расположенну сущу и зверем в приличней стране поставленым и коннице по углам учиненней,


21
разсуждая Маккавей множества пришествие и оружия различное уготовление и свирепство зверей, простер руце на небо, призываше чудотворящаго и призирающаго Господа, ведая, яко не оружием победа, но якоже угодно Ему, достойным дает одоление.


22
Рече же призывая сим образом: Ты, Владыко, послал еси Ангела твоего при Езекии цари Иудине и убил еси от воев Сеннахиримовых сто осмьдесят пять тысящ:


23
и ныне, Владыко сильный на небесех, посли Ангела твоего благаго пред нами в страх и трепет им:


24
величеством мышцы Твоея да убоятся иже с хулением пришедшии на святыя люди Твоя. И сей убо сице помолися.


25
Никанор же и иже с ним с трубами и песньми приближахуся.


26
Иуда же и сущии с ним в призывании и молитвах смесишася с супостаты:


27
и руками убо борющеся, сердцами же к Богу молящеся, постлаша не менши тридесяти пяти тысящ, явлением Божиим зело возрадовавшеся.


28
Преставше же от битвы и с радостию возвращающеся, познаша Никанора падша со всеюружии (своими).


29
Бывшу же воплю и смятению, благословляху Сильнаго отеческим гласом.


30
И повеле, иже весьма телом и душею первоподвижник за граждан, иже возраста благоприятство к своему народу сохранивый Иуда, Никанорову главу и руку со рамом отсещи и принести во Иерусалим.


31
Пришед же тамо и созвав единоязычных своих и священников, пред олтарем став, призва сущих от краеградия


32
и показа им сквернаго Никанора главу и руку хульникову, юже простре на храм святый Вседержителев возносяся:


33
и язык нечестиваго Никанора отрезав, рече, яко на раздробление птицам имать дати, и сия в возмездие безумия противу храма повеси.


34
Вси же на небо благословиша Господа явленаго, рекуще: благословен Сохранивый место Свое не осквернено.


35
Повеси же Никанорову главу на краеградии во известное всем и явное Господни помощи знамение.


36
И узакониша вси общим советом никакоже оставити без празднования день сей:


37
имети же праздник сей в третийнадесять день вторагонадесять месяца, иже глаголется Сирийским гласом Адар, пред единым днем Мардохеева дне.


38
И сия убо, яже о Никаноре, имеются сице: и от тех времен одержан бысть град от еврей, и аз зде оставляю слово.


39
И аще убо благо и прилично сочинению, сего и сам хотех: аще же малоценно и мерно, сие по возможности моей бе.


40
Якоже бо вино особно пити, такожде и воду паки, сопротивно есть: но имже образом вино с водою смешенное сладко и веселую благодать совершает, такожде и сочинение (и украшение) слова веселит слухи чтущих историю. Зде же да будет и конец.