Глава 
22

Быт.22  с толкованием

1
И бысть по глаголех сих, Бог искушаше Авраама и рече ему: Аврааме, Аврааме. И рече: се аз.

Быт.22:1  с толкованием

2
И рече: поими сына твоего возлюбленнаго, егоже возлюбил еси, Исаака, и иди на землю Высоку и вознеси его тамо во всесожжение, на едину от гор, ихже ти реку.

Быт.22:2  с толкованием

3
Востав же Авраам утро, оседла осля свое: поят же с собою два отрочища и Исаака сына своего: и растнив дрова во всесожжение, востав иде, и прииде на место, еже рече ему Бог, в третий день.

Быт.22:3  с толкованием

4
И воззрев Авраам очима своима, виде место издалече.

Быт.22:4  с толкованием

5
И рече Авраам отроком своим: сядите зде со ослятем: аз же и детищь пойдем до онде, и поклонившеся возвратимся к вам.

Быт.22:5  с толкованием

6
Взя же Авраам дрова всесожжения и возложи на Исаака сына своего: взя же в руки и огнь, и ножь, и идоста оба вкупе.

Быт.22:6  с толкованием

7
Рече же Исаак ко Аврааму отцу своему: отче. Он же рече: что есть, чадо? Рече же: се, огнь и дрова, где есть овча еже во всесожжение?

Быт.22:7  с толкованием

8
Рече же Авраам: Бог узрит Себе овча во всесожжение, чадо. Шедша же оба вкупе,

Быт.22:8  с толкованием

9
приидоста на место, еже рече ему Бог: и созда тамо Авраам жертвенник и возложи дрова: и связав Исаака сына своего, возложи его на жертвенник верху дров.

Быт.22:9  с толкованием

10
И простре Авраам руку свою, взяти ножь, заклати сына своего.

Быт.22:10  с толкованием

11
И воззва и Ангел Господень с небесе, и рече: Аврааме, Аврааме. Он же рече: се, аз.

Быт.22:11  с толкованием

12
И рече: да не возложиши руки твоея на отрочища, ниже да сотвориши ему что: ныне бо познах, яко боишися ты Бога, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради.

Быт.22:12  с толкованием

13
И воззрев Авраам очима своима виде, и се, овен един держимый рогама в саде савек: и иде Авраам, и взя овна, и вознесе его во всесожжение вместо Исаака сына своего.

Быт.22:13  с толкованием

14
И нарече Авраам имя месту тому: Господь виде: да рекут днесь: на горе Господь явися.

Быт.22:14  с толкованием

15
И воззва Ангел Господень Авраама вторицею с небесе,

Быт.22:15  с толкованием

16
глаголя: Мною Самем кляхся, глаголет Господь, егоже ради сотворил еси глагол сей и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради:

Быт.22:16  с толкованием

17
воистинну благословя благословлю тя, и умножая умножу семя твое, яко звезды небесныя, и яко песок вскрай моря: и наследит семя твое грады супостатов,

Быт.22:17  с толкованием

18
и благословятся о семени твоем вси языцы земнии, занеже послушал еси гласа Моего.

Быт.22:18  с толкованием

19
Возвратися же Авраам ко отроком своим, и воставше идоша купно ко кладязю Клятвенному: и вселися Авраам у кладязя Клятвеннаго.

Быт.22:19  с толкованием

20
Бысть же по глаголех сих, и поведаша Аврааму, глаголюще: се, роди Мелха и та сыны брату твоему Нахору,

Быт.22:20  с толкованием

21
Окса первенца, и Вавкса брата его, и Камуила отца Сирска,

Быт.22:21  с толкованием

22
и Хазада, и Азава, и Фалдеса, и Елдафа, и Вафуила:

Быт.22:22  с толкованием

23
Вафуил же роди Ревекку: осмь сии сынове, ихже роди Мелха Нахору брату Авраамлю:

Быт.22:23  с толкованием

24
и наложница его, ейже имя Ревма, роди и сия Тавека, и Таама, и Тохоса, и Моха.

Быт.22:24  с толкованием

Толкования на главу Быт.22
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Бытие прп. Ефрем Сирин Глава  22

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на первую книгу, то есть на книгу Бытия

Быт.22

Глава 
22

Быт.22  с толкованием
И еще
 


1
Бог искушаше Авраама, и рече ему:

Быт.22:1  с толкованием

2
поими сына твоего, и иди в землю Мория, и вознеси его во всесожжение, на едину от гор, ихже ти реку. Чтобы не сказали, что Авраам был в иступлении, исполнение отложено на три дня.

Быт.22:2  с толкованием

3
Востав Авраам утро, растнив дрова, и поят с собою два отрочища и Исаака, и иде. Сарре же не открыл, за чем идет, потому что не повелено было открывать; ибо конечно и она решилась бы идти и участвовать в жертвоприношении, как участвовала в обетовании о рождении Исаака. Не открыл Авраам и для того, чтобы не воспрепятствовали ему домочадцы и не произвели распрей в куще его, чтобы не собрались жители страны и не отняли у него отрока или не заставили его отложить жертвоприношение на несколько дней. Ибо, если Авраам боялся сказать и тем двоим отрокам, которых взял с собою на гору, то кольми паче должен был страшиться многих. И тот, который из страха не хотел открывать намерения своего двум отрокам, когда взошли уже они на гору, и Исаак спросил о жертве, пророчествует ему, как пророчествовал и рабам, оставленным внизу у горы.

Быт.22:3  с толкованием

9
И связав Исаака, возложи его на жертвенник, и извлек нож, но удержал его Ангел Господень, и чтобы Авраам не подумал, будто бы по какому-нибудь недостатку отринута жертва его, говорит ему: вот показал ты благоговение свое пред Богом, и чрез того, кто всего для тебя любезнее, открылась любовь твоя к Господу всяческих. Итак, Авраам стал славен и тем, что в сердце заклал уже сына, хотя и не заклал его самым делом, и тем, что уверовал, что сын и по смерти воскреснет и возвратится с ним; потому что не сомневался в истине сказанного ему: яко во Исааце наречется тебе семя (Быт.21:12).

Быт.22:9  с толкованием
И увидел Авраам овна у дерева,
 


13
и взя овна, и вознесе во всесожжение вместо сына своего. Что овна не было прежде, о том свидетельствует вопрос Исааков; а что не было и дерева там, о том свидетельствуют дрова, возложенные на рамена Исааку. Гора дала от себя дерево, а дерево овна, чтобы овен, повисший на древе, и после закланный вместо сына Авраамова, прообразовал собою день Того, Кто, как овча, пригвожден был к древу, и вкусил смерть за весь мир.

Быт.22:13  с толкованием

15
И воззва к нему вторицею: Мною самем кляхся, глаголет Господь,

Быт.22:15  с толкованием

17
умножая, умножу семя твое,

Быт.22:17  с толкованием

18
и благословятся о Семени твоем, то есть о Христе, вси языцы земнии.

Быт.22:18  с толкованием

Библия Толкования на Бытие блж. Феодорит Кирский Глава  22

Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Бытия

Быт.22

Глава 
22

Быт.22  с толкованием

Вопрос 74. Если Бог знает все наперед, то для чего искушал Авраама (Быт.22:1)?

Не для того, чтобы Самому узнать, чего не знал, но чтобы научить незнающих, сколько справедливо возлюбил Патриарха. Посему-то три дня и три ночи (Быт.22:3)божественную любовь его подвергал испытанию. Ибо Патриарх, влекомый и побеждаемый естеством и верою, предоставил победу вере; а Бог, показав его благочестие, удержал от жертвы; потому что Воспрещающий и бессловесной жертвы, как потерпел бы такое жертвоприношение? Не переставал он обвинять за сие иудеев, и через Пророка Давида взывает: пожроша сыны своя и дщери своя бесовом. И пролияша кровь неповинную, кровь сынов своих и дщерей, яже пожроша истуканным ханаанским (Пс.105:37-38); И через Иезекииля говорит: и взяла еси сыны твоя, и дщери твоя, яже родила еси, и принесла их рачителям твоим; а потом, показав чрезмерность несообразности, присовокупляет: паче всякого блуда твоего (Иез.16:20, 22). Поэтому Обвиняющий отваживающихся на сие согласился бы принять единородного сына, приносимого отцом. Но сие было тенью за нас совершенного домостроительства; потому что за вселенную принес Отец возлюбленного Сына. Исаак был образом Божества, а овен - образом человечества; и самое время равночисленно: и здесь и там три дня и три ночи.