Глава 
10

Числ.10  с толкованием

1
И рече Господь к Моисею, глаголя:

Числ.10:1  с толкованием

2
сотвори себе две трубы сребряны: кованы сотвориши я, и будут тебе на созвание сонма и возставляти полки:

Числ.10:2  с толкованием

3
и да вострубиши ими, и да соберется к тебе весь сонм пред двери скинии свидения

Числ.10:3  с толкованием

4
аще же единою трубою вострубят, да приидут к тебе вси князи и тысященачалники Израилтестии:

Числ.10:4  с толкованием

5
и вострубите в знамение, и воздвигнутся полцы ополчающиися на востоки:

Числ.10:5  с толкованием

6
и вострубите в знамение второе, и воздвигнутся полцы ополчающиися от юга: и вострубите в знамение третие, и да воздвигнутся полцы ополчающиися от моря: и вострубите в знамение четвертое, и воздвигнутся полцы ополчающиися от севера: знамением да вострубят в воздвижение их.

Числ.10:6  с толкованием

7
И егда соберете сонм, вострубите, не в знамение.

Числ.10:7  с толкованием

8
И сынове Аарони жерцы да вострубят трубами: и да будет вам законно вечно в роды вашя.

Числ.10:8  с толкованием

9
Аще же изыдете на брань в земли вашей к супостатом супротивящымся вам, и вострубите и назнаменуйте трубами, и воспомянетеся пред Господем и избавитеся от враг ваших.

Числ.10:9  с толкованием

10
И во днех веселия вашего и в праздницех ваших и в новомесячиих ваших вострубите трубами на всесожжения и на жертвы спасений ваших, и будет вам воспоминание пред Богом вашим: Аз Господь Бог ваш.

Числ.10:10  с толкованием

11
И бысть во второе лето, во вторый месяц, в двадесятый месяца, вознесеся облак от скинии свидения,

Числ.10:11  с толкованием

12
и воздвигошася сынове Израилевы со имениями своими от пустыни Синайския, и ста облак в пустыни Фарани.

Числ.10:12  с толкованием

13
И воздвигошася первии по гласу Господню рукою Моисеовою:

Числ.10:13  с толкованием

14
и воздвигоша знамя полка сынов Иудиных первии с силою своею: и над силою их Наассон сын Аминадавль:

Числ.10:14  с толкованием

15
и над силою племене сынов Иссахаровых Нафанаил сын Согаров:

Числ.10:15  с толкованием

16
и над силою племене сынов Завулоних Елиав сын Хелонь.

Числ.10:16  с толкованием

17
И сложиша скинию, и воздвигоша сынове Гирсони и сынове Мерарины, носящии скинию.

Числ.10:17  с толкованием

18
И воздвигоша знамя полка Рувимля с силою своею: и над силою их Елисур сын Седиуров:

Числ.10:18  с толкованием

19
и над силою племене сынов Симеоних Саламиил сын Сурисадаев:

Числ.10:19  с толкованием

20
и над силою племене сынов Гадовых Елисаф сын Рагуилев:

Числ.10:20  с толкованием

21
и воздвигошася сынове Каафовы, воздвизающии святая: и поставиша скинию, дондеже приидоша.

Числ.10:21  с толкованием

22
И воздвигоша знамя полка Ефремля с силою своею: и над силою их Елисама сын Емиудов:

Числ.10:22  с толкованием

23
и над силою племене сынов Манассииных Гамалиил сын Фадассуров:

Числ.10:23  с толкованием

24
и над силою племене сынов Вениаминих Авидан сын Гадеонин.

Числ.10:24  с толкованием

25
И воздвигоша знамя полка сынов Дановых, последнии всех полков с силою своею: и над силою их Ахиезер сын Амисадаев:

Числ.10:25  с толкованием

26
и над силою племене сынов Асировых Фагаиил сын Ехрань:

Числ.10:26  с толкованием

27
и над силою племене сынов Неффалимлих Ахирей сын Енань.

Числ.10:27  с толкованием

28
Сии полцы сынов Израилевых, и воздвигошася с силою своею.

Числ.10:28  с толкованием

29
И рече Моисей Иоваву сыну Рагуилеву Мадианитину, тестю Моисеову: воздвизаемся мы на место, о немже Господь рече: сие дам вам: пойди с нами, и сотворим тебе добро, яко Господь добрая глагола о Израили.

Числ.10:29  с толкованием

30
И отвеща к нему: не пойду, но в землю мою и в род мой иду.

Числ.10:30  с толкованием

31
И рече: не остави нас, понеже был еси с нами в пустыни, и будеши в нас старейшина:

Числ.10:31  с толкованием

32
и будет аще пойдеши с нами, и будут благая оная, елика благосотворит Господь нам, благосотворим и тебе.

Числ.10:32  с толкованием

33
И отидоша от горы Господни в путь трех дний: и кивот завета Господня предидяше пред ними в путь трех дний, соглядати им стана.

Числ.10:33  с толкованием

34
И бысть егда воздвизаху кивот, и рече Моисей: востани, Господи, и да разсыплются врази Твои, и да бежат вси ненавидящии Тебе.

Числ.10:34  с толкованием

35
И в поставлении (кивота) рече: возвращай, Господи, тысящы тем во Израили.

Числ.10:35  с толкованием

36
И облак Господнь бысть осеняющь над ними в день, егда воздвизахуся из полка.

Числ.10:36  с толкованием

Толкования на главу Числ.10
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Числа прп. Ефрем Сирин Глава  10

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Чисел

Числ.10

Глава 
10

Числ.10  с толкованием
Облако над скиниею, иногда пребывало многие дни, а иногда оставалось не надолго. Нисхождением облака на скинию и воздвижением его указывалось время продолжительного, или краткого пребывания Евреев на месте.
 


11
Во второе лето, в десятый день второго месяца вознесеся облак от скинии. Так в первый раз вознеслось облако над скиниею, и перешло от Синая в Фаран.

Числ.10:11  с толкованием

29
И рече Моисей Иоваву, сыну Рагуилеву: воздвизаемся мы на место, о немже Господь рече, сие дам вам: и что доброе сотворит нам Бог, сотворим тебе;

Числ.10:29  с толкованием

31
не остави нас: и будеши нам око; потому что он был муж способный управлять. Иовав сей называется тестем Моисеевым, но он был отец Иофора, тестя Моисеева; называется же тестем, как старец, притом старейший в семействе и глава дома. А тем, что Иовава просил Моисей идти, и он не пошел, изображается, как Еммануил призывал народ иудейский следовать учению Его, но Иудеи не последовали.

Числ.10:31  с толкованием

Библия Толкования на Числа блж. Феодорит Кирский Глава  10

Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Чисел

Числ.10

Глава 
10

Числ.10  с толкованием

Вопрос 15. Как должно разуметь сказанное: знамением... вострубите в воздвижение ваше. И егда соберете сонм вострубите, не в знамение (Числ.10:6-7)?

Всепремудрый Павел говорит: аще безвестен глас труба даст, кто уготовится на брань? (1Кор.14:8). Поэтому в трубном звуке была разность, и давал он знать, то остановку в пути, то отшествие в путь. Одна труба звуком своим призывала князей, а две и народ и князей. Трубить предоставлено было одним иереям, потому что труба означала Божие призвание. Сие и присовокупил Моисей: аще же изыдете на брань в земли вашей к супостатом супротивящимся вам, и вострубите и назнаменуйте трубами, и воспомянетеся пред Господем, и избавитеся от враг ваших. И во днех веселия вашего, и в праздницех ваших, и в новомесячиих ваших, вострубите трубами на всесожжения, и на жертвы всесожжений ваших, и будет вам воспоминание пред Богом вашим: Аз Господь Бог ваш (Числ.10:9-10). Поелику Бог, давая закон на горе Синае, поразил слух их сильным звуком труб: то всякий трубный звук напоминал им об оном Богоявлении. Почему блаженный Давид песненно изрек: вострубите в новомесячии трубою, в благознаменитый день праздника вашего (Пс.80:4). А сим и мы научаемся на всякое собрание созывать народ трубою, и не в знамение; потому что о божественных тайнах, по причине непосвященных, беседуем прикровенно; по удалении же таковых, которые сподобились тайноводства, тех учим ясно.
 


Вопрос 16. Почему божественный Моисей, в книге Исхода наименовав тестя своего Иофором, теперь назвал его Рагуилом (Числ.10:29)?

Имел он два имени, как Иаков и Израиль, как Симон Петр, как Фома, называемый Дидим, как Фаддей и Леввий. Иовав же был сын Иофоров.