Глава 
13

Числ.13  с толкованием

1
И по сих воздвигошася людие от Асирофа и ополчишася в пустыни Фарани.

Числ.13:1  с толкованием

2
И рече Господь к Моисею, глаголя:

Числ.13:2  с толкованием

3
посли от себе мужы, и да соглядают землю Ханаанску, юже Аз даю сыном Израилевым во одержание: мужа единаго от племене, по сонмом отечеств их, да послеши их всякаго старейшину от них.

Числ.13:3  с толкованием

4
И посла я Моисей от пустыни Фарани глаголголом Господним: вси мужи старейшины сынов Израилевых сии, и сия имена их:

Числ.13:4  с толкованием

5
от племене Рувимля Самуил сын Закхуров:

Числ.13:5  с толкованием

6
от племене Симеоня Сафат сын Сурин:

Числ.13:6  с толкованием

7
от племене Иудина Халев сын Иефонниин:

Числ.13:7  с толкованием

8
от племене Иссахаря Игал сын Иосифль:

Числ.13:8  с толкованием

9
от племене Ефремля Авсис сын Навин:

Числ.13:9  с толкованием

10
от племене Вениаминя Фалтий сын Рафуов:

Числ.13:10  с толкованием

11
от племене Завулоня Гудиил сын Судин:

Числ.13:11  с толкованием

12
от племене Иосифля сынов Манассииных Гадди сын Сусин:

Числ.13:12  с толкованием

13
от племене Данова Амиил сын Гамалин:

Числ.13:13  с толкованием

14
от племене Асирова Сафур сын Михаиль:

Числ.13:14  с толкованием

15
от племене Неффалимля Навий сын Савинь:

Числ.13:15  с толкованием

16
от племене Гадова Гудиил сын Махииль.

Числ.13:16  с толкованием

17
Сия имена мужей, ихже посла Моисей соглядати землю: и прозва Моисей Авсиа сына Навина Иисус.

Числ.13:17  с толкованием

18
И посла я Моисей от пустыни Фарани соглядати земли Ханаанския, и рече к ним: взыдите пустынею сею, и взыдете на гору.

Числ.13:18  с толкованием

19
И узрите землю, какова есть, и люди седящыя на ней, аще сильни суть, или немощни, мало ли их есть, или много?

Числ.13:19  с толкованием

20
И какова земля, на нейже сии седят, добра ли есть, или зла? И какови гради, в нихже живут сии, ограждени ли суть, или не ограждени?

Числ.13:20  с толкованием

21
И какова земля, изюбилна ли, или не изюбилна? Суть ли на ней древеса, или ни? И укрепившеся, возмите от плодов земли. Дние же бяху весенни, предваряющии ягоды.

Числ.13:21  с толкованием

22
И шедше соглядаша землю от пустыни Син даже да Роова, до входов Емаф.

Числ.13:22  с толкованием

23
И идоша по пустыни, и приидоша до Хеврона: и тамо (живяше) Ахиман и Сессий и Феламин, роды Енаковы: и Хеврон создася седмию леты прежде Танина (града) Египетскаго.

Числ.13:23  с толкованием

24
И приидоша до дебри Гроздныя, и соглядаша ю: и урезаша оттуду ветвь, и грозд винограда един на ней, и воздвигоша ю на жердь, и от шипков, и от смоквей.

Числ.13:24  с толкованием

25
И место оно назваша дебрь Гроздная, грозда ради, егоже урезаша оттуду сынове Израилтестии.

Числ.13:25  с толкованием

26
И возвратишася оттуду, соглядавше землю по четыредесяти днех.

Числ.13:26  с толкованием

27
И ходивше приидоша к Моисею и Аарону и ко всему сонму сынов Израилевых в пустыню Фараню в Кадис: и поведаша им слово и всему сонму, и показаша им плод земный.,

Числ.13:27  с толкованием

28
и поведаша ему, и рекоша: ходихом на землю, на нюже посылал еси нас, на землю кипящую млеком и медом, и сий плод ея:

Числ.13:28  с толкованием

29
кроме яко людие сильни зело, иже на ней живут, и гради утверждени ограждением велицы зело, и род Енаков видехом тамо:

Числ.13:29  с толкованием

30
и Амалик живет в земли к югу: и Хеттей и Евей, и Иевусей и Аморрей живут в горах: и Хананей живет при мори и при Иордане реце.

Числ.13:30  с толкованием

31
И утиши Халев люди пред Моисеом, и рече ему: никакоже, на восходя взыдем и приимем ю в наследие, яко сильни есмы преодолети им.

Числ.13:31  с толкованием

32
И человецы ходившии с ним рекоша: не идем, яко не можем изыти противу языку (сему), яко крепльший есть паче нас.

Числ.13:32  с толкованием

33
И изнесоша ужас земли, юже соглядаша, к сыном Израилевым, глаголюще: землю юже проидохом соглядающе, земля есть поядающи живущыя на ней, и вси люди, ихже видехом на ней, мужи превысоцыи:

Числ.13:33  с толкованием

34
и тамо видехом исполины, сыны Енаковы, и бехом пред ними яко прузи, и тако бехом пред ними.

Числ.13:34  с толкованием

Толкования на главу Числ.13
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Числа прп. Ефрем Сирин Глава  13

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Чисел

Числ.13

Глава 
13

Числ.13  с толкованием

4
И посла Моисей соглядатаев,

Числ.13:4  с толкованием

3
да соглядают землю ханаанску, мужа единаго от племене. Послал Моисей и Иисуса, сына Навина, из колена Ефремова, и он пошел с ними. Сделал сие Моисей, чтобы испытать и соглядатаев данным им поручением, и народ - тем, что скажут соглядатаи. Но вместо того, чтобы ободрить народ рассказами о жителях и возбудить сердца известиями о плодах земли хананейской, соглядатаи, по возвращении своем, стали устрашать Евреев. Только Иисус, сын Навин, и Халев, сын Иефонниин, из колена Иудина, ободряли народ, и хвалили землю и плоды ее. Соглядатаи, посланные Моисеем соглядать землю, служат образом Пророков и учителей, которые посылаемы были Богом на путь закона, чтобы привести народ к служению евангельскому.

Числ.13:3  с толкованием

24
И урезаша оттуду ветвь, и грозд винограда един, и несли ее на жерди. Грозд, который несли двое на жерди, и который висел на ветви, где он и вырос, изображает то, что Пророки и Апостолы как бы пронесли на себе Еммануила. В другом же смысле представляет нам сие образ креста, а несшие грозд представляют образ двоих разбойников.

Числ.13:24  с толкованием

Библия Толкования на Числа блж. Феодорит Кирский Глава  13

Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Чисел

Числ.13

Глава 
13

Числ.13  с толкованием

Вопрос 24. Для чего повелел Бог послать соглядатаев (Числ.13:3)?

Чтобы, предварительно узнав плодородие земли, возжелали воспользоваться сими обильными плодами; а если будут лениться и упадут духом, то, наказываемые за сие, не имели никакого извинения.
 


Вопрос 25. Почему Авсия, когда послан соглядатаем, наименовал Моисей Иисусом (Числ.13:17)?

Потому что был он образом истинного Иисуса, Который, домостроительствуя наше спасение, уподоблялся наружно соглядатаям. Ибо как соглядатаи употребляли и одежду и речь тех народов, которых соглядали, так Бог-Слово, облекшись в естество человеческое, и говоря его языком, домостроительствовал наше спасение.
 


Вопрос 26. О каком Енаковом роде говорит Моисей (Числ.13:29)?

Сам Енак, как вероятно, был именит и славен по великому телесному росту; да и род его, без сомнения, походил на своего прародителя.