Глава 
21

Числ.21  с толкованием

1
И услыша Хананей царь Арадский живый при пустыни, яко прииде Израиль путем Афаримским, и ратова противу Израиля, и взя от них плен.

Числ.21:1  с толкованием

2
И обещася Израиль обетом Господу и рече: аще мне предаси люди сия подручны, погублю их и грады их.

Числ.21:2  с толкованием

3
И услыша Господь глас Израилев и предаде Хананеа подручна ему: и опустоши его и грады его, и прозва има месту тому Запустение.

Числ.21:3  с толкованием

4
И воздвигшеся от Ора горы путем иже к морю Чермному, обыдоша землю Едомлю: и малодушествоваша людие на пути,

Числ.21:4  с толкованием

5
и роптаху людие на Бога и на Моисеа, глаголюще: вскую извел еси ны из Египта убити нас в пустыни, яко несть хлеба, ни воды? И душа наша негодует о хлебе сем тщем.

Числ.21:5  с толкованием

6
И посла Господь на люди змиев умерщвляющих, и угрызаху людий: и умроша люди мнози от сынов Израилевых.

Числ.21:6  с толкованием

7
И пришедше людие к Моисеови глаголаша: согрешихом, яко роптахом на Господа и на тя: помолися убо ко Господу, да отженет от нас змии. И помолися Моисей ко Господу о людех.

Числ.21:7  с толкованием

8
И рече Господь к Моисею: сотвори себе змию (медяну) и положи ю на знамя: и будет аще угрызет змия человека, всяк угрызенный видев ю жив будет.

Числ.21:8  с толкованием

9
И сотвори Моисей змию медяну и постави ю на знамени: и бысть егда угрызаше змия человека, и взираше на змию медяну, и оживаше.

Числ.21:9  с толкованием

10
И воздвигошася сынове Израилевы, и ополчишася во Овофе:

Числ.21:10  с толкованием

11
и воздвигшеся от Овофа, ополчишася во Ахалгеи об ону страну пустыни, яже есть пред лицем Моавитским, на восток солнца:

Числ.21:11  с толкованием

12
и оттуду воздвигошася, и ополчишася в дебри Заред:

Числ.21:12  с толкованием

13
и оттуду воздвигшеся, ополчишася об ону страну Арнона в пустыни, яже исходит от предел Аморрейских: есть бо Арнон предел Моавль между Моавом и между Аморреом.

Числ.21:13  с толкованием

14
Сего ради глаголется в книзе брань Господня: Зоову попали, и потоки Арнони,

Числ.21:14  с толкованием

15
и потоки устрои в селение Ир, и прилежит пределом Моавлим.

Числ.21:15  с толкованием

16
И оттуду (воздвигошася) ко Кладязю: сей есть кладязь, о немже рече Господь к Моисею: собери люди, и дам им воду пити.

Числ.21:16  с толкованием

17
Тогда воспе Израиль песнь сию у кладязя: начинайте ему:

Числ.21:17  с толкованием

18
кладязь, ископаша его князи, изсекоша его царие язычестии во царствии их, внегда обладати ими. И от кладязя (воздвигошася) в Манфанаил:

Числ.21:18  с толкованием

19
и от Манфанаила в Наадиил, и от Наадиила в Вамоф:

Числ.21:19  с толкованием

20
и от Вамофа в Напин, иже есть на поли Моавли, от верха Изсеченаго, зрящаго пред лице пустыни.

Числ.21:20  с толкованием

21
И посла Моисей послы к Сиону царю Аморрейску, словесы мирными глаголя:

Числ.21:21  с толкованием

22
да пройдем сквозе землю твою, путем пойдем: не уклонимся ни на села, ни на винограды, не испием воды от кладязь твоих: путем царским пойдем, дондеже пройдем пределы твоя.

Числ.21:22  с толкованием

23
И не даде Сион Израилю проити сквозе пределы своя: и собра Сион вся люди своя, и изыде ополчитися на Израиля в пустыню: и прииде во Иассан, и ополчися на Израиля.

Числ.21:23  с толкованием

24
И порази его Израиль убийством меча, и обладаше землею его от Арнона до Иавока, даже до сынов Амманих: яко Иазир пределы сынов Амманих суть.

Числ.21:24  с толкованием

25
И взя Израиль вся грады сия: и вселися Израиль во всех градех Аморрейских, во Есевоне и во всех подлежащих ему:

Числ.21:25  с толкованием

26
есть бо Есевон град Сиона царя Аморрейска: и сей повоева царя Моавля прежде и взя всю землю его от Ароира даже до Арнона.

Числ.21:26  с толкованием

27
Сего ради рекут приточницы: приидите во Есевон, да соградится и созиждется град Сион:

Числ.21:27  с толкованием

28
яко огнь изыде от Есевона и пламень от града Сиона, и пояде даже до Моава, и пожре столпы Арнонския:

Числ.21:28  с толкованием

29
горе тебе, Моаве, погибосте, людие Хамосовы: продани быша сынове их в заключение и дщери их пленницы царю Аморрейскому Сиону:

Числ.21:29  с толкованием

30
и семя их погибнет, Есевон даже до Девона: и жены их еще разожгоша огнь на Моава.

Числ.21:30  с толкованием

31
Вселися же Израиль во вся грады Аморрейски:

Числ.21:31  с толкованием

32
и посла Моисей соглядати Иазира: и взяша его и села его, и изгнаша Аморреа живущаго тамо:

Числ.21:32  с толкованием

33
и возвратившеся, приидоша путем в Васан. И изыде Ог, царь Васанский, противу им и вси людие его на брань во Едраин.

Числ.21:33  с толкованием

34
И рече Господь к Моисею: не убойся его, яко в руце твои предах его и вся люди его и всю землю его: и сотвориши ему, якоже сотворил еси Сиону царю Аморрейску, иже живяше во Есевоне.

Числ.21:34  с толкованием

35
И порази его и сыны его и вся люди его, даже не оста в них живый: и наследиша землю его.

Числ.21:35  с толкованием

Толкования на главу Числ.21
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Числа прп. Ефрем Сирин Глава  21

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Чисел

Числ.21

Глава 
21

Числ.21  с толкованием

6
И посла Господь на люди змиев ядовитых, и угрызаху людей. Потом

Числ.21:6  с толкованием

7
помолися Моисей о тысячах угрызенных, и был услышан. Но если он и сам согрешил: то почему не молился о душе своей? Хотя молился он, чтобы войти ему в землю обетованную, но не молился о прощении ему греха. А если он согрешил, то надлежало ему заботиться об отпущении греха, а не о земле ханаанской. Лучше было ему очистившись умереть в пустыне, нежели виновному в грехе войти в землю и увидеть ее. Значит, не молился он о грехе, потому что не было греха; молился же о земле, потому что желал войти в нее. Но чего желал он, того не дал ему Бог, а даровал, что было больше просимого. Ибо овладение землею было отложено на долгое время, а ему предварительно дано увидеть ее.

Числ.21:7  с толкованием

9
Сотвори змию медяну, и бысть егда угрызаше змия человека, и взираше на змию медяну, и оживаше. Евреев за то, что роптали на манну - хлеб ангельский, угрызали змеи, которые питаются прахом, и не ропщут на то. Пред дверьми скинии воздвиг Моисей сие изображение, чтобы туда обращали взор свой отвратившиеся мыслью от Бога, и чтобы досточтимым для них соделалось место, из которого исходило им врачевание. Представлен же в сем образ Того, Кто сказал: якоже Моисей вознесе змия в пустыни для исцеления сынов народа своего, тако подобает вознестися Сыну человеческому (Ин.3:14) на крест для спасения всех народов.

Числ.21:9  с толкованием

17
Тогда воспе Израиль песнь сию: восходи кладезь, пойте ему.

Числ.21:17  с толкованием

18
Кладязь сей ископаша князи, изсекоша его вожди народа, жезлами своими указали от пустыни в Манфанаил. Сказано: ископали кладезь князи, то есть, ископали принадлежавшие к дому Моисееву, иссекли вожди народа, то есть, начальники колен, указали его жезлами своими, то есть, властью своею. Говорят, что за Евреями шел и камень, и когда стояли они на одном месте, истекали двенадцать источников, а когда переходили с одного места на другое, источников не было, но не лишались однако же и воды; когда же приходили на место, тогда бывшие из дома Моисеева и начальники колен выходили с жезлами своими, воспевали хвалебную песнь, и источники наполнялись обильно водою. От пустыни в Манфанаил;

Числ.21:18  с толкованием

19
от Манфанаила в Наадиил, от Наадиила в Вамоф, долину на верх холма. Верх холма изображает естество Божие; Вамоф - Престолы; Наадиил - Ангелов; Манфанаил - Пророков; пустыня - явление Апостолов и призвание народов.

Числ.21:19  с толкованием

27
Сего ради говорят приточницы: приидите во Есевон, то есть, придите Евреи в наследие свое. Да соградится и созиждется град Сион; хотя город сей был разрушен, когда овладели им сыны Израилевы, однако же после возобновили и воссоздали оный сыны Рувимовы, когда получили в наследие себе.

Числ.21:27  с толкованием

Библия Толкования на Числа блж. Феодорит Кирский Глава  21

Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Чисел

Числ.21

Глава 
21

Числ.21  с толкованием

Вопрос 38. Почему от угрызения змей повелел Бог врачевать медным змием (Числ.21:9)?

И сие прообразовало спасительное страдание; потому что чрез змия прозяб грех; почему змий и понес на себе проклятие от Бога всяческих. Поэтому змий есть образ греха и клятвы. А поелику Владыка Христос, как говорит божественный Апостол, пришел в подобии плоти греха (Рим.8:3); потому что действительно приял на Себя тело, греха же не сотвори, ни обретеся лесть во устех Его (1Пет.2:22); то спасительное страдание прообразуется медным змием. Ибо, как медный змий был изображением змиев, но не имел змииного яда, так и единородный Сын имел человеческое тело, но не имел греховной скверны. И как угрызаемые змеями, взирая на медного змия, получали спасение; так уязвляемые грехом, несомненно веруя в страдание Спасителя нашего, оказываются победителями смерти, и приобретают вечную жизнь.