Глава 
14

Деян.14  с толкованием
показать остальные стихи главы...

8
И некто муж в Листрех немощен ногама седяше, хром от чрева матере своея сый, иже николиже бе ходил.

Деян.14:8  с толкованием

9
Сей слышаше Павла глаголюща: иже воззрев нань и видев, яко веру имать здрав быти,

Деян.14:9  с толкованием

10
рече велиим гласом: тебе глаголю во имя Господа Иисуса Христа, встани на ногу твоею прав. И абие возскочи и хождаше.

Деян.14:10  с толкованием

11
Народи же видевше, еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой, ликаонски глаголюще: бози уподобльшеся человеком снидоша к нам.

Деян.14:11  с толкованием

12
Нарицаху же убо Варнаву Диа, Павла же Ермиа, понеже той бяше началник слова.

Деян.14:12  с толкованием

13
Жрец же Диев, сущаго пред градом их, приведе юнцы и (принесе) венцы пред врата, с народы хотяше жрети.

Деян.14:13  с толкованием

14
Слышавша же Апостола Варнава и Павел, растерзавша ризы своя, вскочиста в народ, зовуща и глаголюща:

Деян.14:14  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Деян.14:11
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Деяния Святых Апостолов

Деян.14

Глава 
14

Деян.14  с толкованием

И некто муж в Листрех немощен ногама седяше, хром от чрева матере своея сый, иже николиже бе ходил. Сей слышаше Павла глаголюща: иже воззрев нань и видев, яко веру имать здрав быти. Рече велиим гласом: (тебе глаголю, во имя Господа Иисуса Христа) 39, встани на ногу твою прав: и абие возскочи и хождаше. Народи же видевше еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой ликаонски глаголюще: бози уподоблшеся человеком снидоша к нам. Нарицаху же убо Варнаву, Диа; Павла же, Ермиа: понеже той бяше началник слова.
 

Деян.14:8 с толкованием
Рече велиим гласом. Для чего велиим гласом? Чтобы уверовал народ. Что же касается слов: иже воззрев нань и видев, яко веру имать здрав быти, — так словами этими, кажется мне, выражается мысль, что Павел проник в душу его; потому что внимать тому, что говорил Павел, было возможно лишь для философской души. И абие возскочи и хождаше. Что хромой вскочил, это — доказательство совершенного исцеления. Народи же видевше еже сотвори Павел... Замечай с одной стороны простодушие язычников, с другой — коварство иудеев. Первые чествовали апостолов как богов, последние преследовали их, как разрушителей порядка. Нарицаху же убо Варнаву, Диа: Павла же, Ермиа. Видишь, как у еллинов было в обычае делать богами людей. Запомни происхождение идолослужения, чтобы дать ответ, когда будут спрашивать: откуда идолослужение? Таким же точно образом еллины из людей делали богами и апостолов. И дьявол, вначале, подобным же образом старался ввести в мир это нечестие, говоря: будете яко бози (Быт.3:5). И так как тогда ему это не удалось; то с тех пор он домогается этого и доселе, всюду стараясь вводить многобожие.
 


Примечания


Слов этих нет в некоторых греческих изданиях нового зачета. Пер.