Глава 
4

Деян.4  с толкованием
показать остальные стихи главы...

11
Сей есть камень укореный от вас зиждущих, бывый во главу угла, и несть ни о единем же инем спасения:

Деян.4:11  с толкованием

12
несть бо иного имене под небесем, даннаго в человецех, о немже подобает спастися нам.

Деян.4:12  с толкованием

13
Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста:

Деян.4:13  с толкованием

14
видяще же исцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи.

Деян.4:14  с толкованием

15
Повелевше же има вон из сонмища изыти, стязахуся друг со другом,

Деян.4:15  с толкованием

16
глаголюще: что сотворим человекома сима? Яко убо нарочитое знамение бысть има, всем живущым во Иерусалиме яве, и не можем отврещися:

Деян.4:16  с толкованием

17
но да не более прострется в людех, прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек.

Деян.4:17  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Деян.4:14
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Деяния Святых Апостолов

Деян.4

Глава 
4

Деян.4  с толкованием

Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново, и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста: Видяще же исцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи.
 

Деян.4:13 с толкованием
Возможно быть и неграмотным (некнижным) и непростым, и простым и небезграмотным; но тут совпадало то и другое (т. е. и неграмотность и простота). Поэтому (иудеи) и удивлялись, когда Петр и Иоанн говорили и ораторствовали. Откуда же они получили это сведение (т. е. что Петр и Иоанн — таковы)? Из слов их же самих (Петра и Иоанна). Ведь не просто говорит (писатель — Лука): знаху же их, но: (знаху же их), яко со Иисусом беста, во время страдания Его; потому что тогда они одни были с Ним. И видели (иудеи) тогда их смиренными и униженными; и это-то именно, то есть, неожиданная перемена, особенно поразила их; потому что тот, кто тогда не мог снести взгляда вопрошавшей рабыни, тот теперь приходит в среду самих архиереев и в синедрион и говорит с дерзновением.