Глава 
7

Деян.7  с толкованием
показать остальные стихи главы...

38
Сей есть бывый в церкви в пустыни со Ангелом, глаголавшим ему на горе Синайстей, и со отцы нашими, иже прият словеса жива дати нам,

Деян.7:38  с толкованием

39
егоже не восхотеша послушати отцы наши, но отринуша и и обратишася сердцем своим во Египет,

Деян.7:39  с толкованием

40
рекше Аарону: сотвори нам боги, иже предидут пред нами, Моисею бо сему, иже изведе нас от земли Египетския, не вемы, что бысть ему.

Деян.7:40  с толкованием

41
И сотвориша телца во дни оны, и принесоша жертву идолу, и веселяхуся в делех руку своею.

Деян.7:41  с толкованием

42
Отвратися же Бог и предаде их служити воем небесным, якоже писано есть в книзе пророк: еда заколения и жертвы принесосте Ми лет четыредесять в пустыни, доме Израилев?

Деян.7:42  с толкованием

43
И восприясте скинию Молохову и звезду бога вашего Ремфана, образы, яже сотвористе покланятися им: и преселю вы далее Вавилона.

Деян.7:43  с толкованием

44
Сень свидения бяше отцем нашым в пустыни, якоже повеле Глаголяй Моисеови сотворити ю по образу, егоже виде:

Деян.7:44  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Деян.7:41
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Деяния Святых Апостолов

Деян.7

Глава 
7

Деян.7  с толкованием

Сего Моисеа, егоже отринуша, рекше: кто тя постави началника и судию? сего Бог князя и избавителя посла рукою Ангела явльшагося ему в купине. Сей изведе их, сотворь чудеса и знамения в земли египетстей, и в чермном мори, и в пустыни, лет четыредесять. Сей есть Моисей рекий сыном Исраилевым: пророка вам воздвигнет Господь Бог ваш от братии вашея яко мене: того послушайте. Сей есть бывый в церкви в пустыни со Ангелом глаголавшим ему на горе Синайстей и со отцы нашими, иже прият словеса жива дати нам. Егоже не восхотеша послушати отцы наши, но отринуша и, и обратишася сердцем своим во Египет. Рекше Аарону: сотвори нам боги, иже предъидут пред нами: Моисею бо сему, иже изведе нас от земли египетския, не вемы что бысть ему. И сотвориша телца во дни оны, и принесоша жертву идолу, и веселяхуся в делех руку своею.
 

Деян.7:35 с толкованием
Того Моисея, который подвергался опасности за свою жизнь, которого израильтяне ни во что поставили и отринули, Бог воздвиг и посла рукою Ангела явльшагося ему в купине. Кого (Стефан) называет Ангелом, того (Моисей) видел и называет Богом. Сей есть Моисей рекий сыном Исраилевым: пророка вам воздвигнет Господь Бог ваш от братии вашея яко мене, то есть, подобно мне поставленного ни во что за то, за что гораздо скорее следовало удостоиться чести. Фараон хотел убить Моисея, и он (Моисей) бежал; и Господа хотел убить Ирод, и Он (Господь) спасся в Египте. И тот и другой (и Фараон и Ирод) замышлял на младенца; и тот и другой издал повеление; и ни то ни другое (повеление) не нашло повиновения. Сей есть бывый в церкви в пустыни со Ангелом глаголавшим ему... Находящиеся пред нами слова показывают, что люди становятся лучшими, или худшими не от места; потому что те, о ком идет речь, быв уже вне Египта по месту, по расположению были в Египте и не оставляли помышления об египетских обычаях, как говорит и Евангелие: идеже сокровище, ту и сердце. Многие, будучи еще на земле, собирают сокровище на небе; там и сердце их. Но преступившие (Божию волю) ангелы, будучи на небе, возымели расположение к тому, что на земле; вследствие чего последовало низриновение их на землю. Иже прият словеса жива... Живыми называет слова особого рода, значение которых выясняется обыкновенными словами, — или пророчества; потому что пророк (Иезекииль) говорит: дах им заповеди не добры (Иез.20:25). Имея в виду эти слова пророка, он (Стефан) назвал пророческие слова живыми словами. Сотвори нам боги, — не Бога, но богов. И сотвориша телца во дни оны. То же и у Давида: и сотвориша телца в Хориве. И не без цели указывается на Хорив, но для того, чтобы показать крайнее безумие израильтян; здесь Бог явился Моисею, здесь же они делали идолов и приносили им жертвы.