показать остальные стихи главы...
2
скиния бо сооружена бысть первая, в нейже светилник и трапеза и предложение хлебов, яже глаголется святая.
4
злату имущи кадилницу и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл Ааронов прозябший, и скрижали завета:
5
превышше же его херувими славы, осеняющии олтарь: о нихже не леть ныне глаголати подробну.
6
Сим же тако устроеным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе:
7
во вторую же единою в лето един архиерей, не без крове, юже приносит за себе и о людских невежествиих.
8
Сие являющу Духу Святому, яко не у явися святых путь, еще первей скинии имущей стояние.
9
Яже притча во время настоящее утвердися, в неже дарове и жертвы приносятся, не могущыя по совести совершити служащаго,
10
точию в брашнах и питиях, и различных омовениих, и оправданиих плоти, даже до времене исправления належащая.
11
Христос же пришед Архиерей грядущих благ, болшею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, сиречь, не сея твари,
показать остальные стихи главы...
12
ни кровию козлею ниже телчею, но Своею Кровию, вниде единою во святая, вечное искупление обретый.
13
Аще бо кровь козляя и телчая и пепел юнчий кропящий оскверненыя освящает к плотстей чистоте:
14
кольми паче Кровь Христова, Иже Духом Святым Себе принесе непорочна Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, во еже служити нам Богу живу и истинну?
15
И сего ради новому завету ходатай есть, да смерти бывшей, во искупление преступлений бывших в первем завете, обетование вечнаго наследия приимут званнии.
17
завет бо в мертвых известен есть: понеже ничесоже может, егда жив есть завещаваяй.
19
Реченней бо бывшей всяцей заповеди по закону от Моисеа всем людем, приемь кровь козлюю и телчую, с водою и волною червленою и иссопом, самыя же тыя книги и вся люди покропи,
22
И отнюд кровию вся очищаются по закону, и без кровопролития не бывает оставление.
23
Нужда убо бяше образом небесных сими очищатися: самем же небесным лучшими жертвами, паче сих.
24
Не в рукотворенная бо святая вниде Христос, противообразная истинных, но в самое небо, ныне да явится лицу Божию о нас,
25
ниже да многажды приносит Себе, якоже первосвященник входит во святая (святых) по вся лета с кровию чуждею:
26
понеже подобаше бы Ему множицею страдати от сложения мира: ныне же единою в кончину веков, во отметание греха, жертвою Своею явися.
28
тако и Христос единою принесеся, во еже вознести многих грехи, второе без греха явится, ждущым Его во спасение.
Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
Евр.9
Глава9