Глава 
17

Иез.17  с толкованием

1
И бысть слово Господне ко мне глаголя:

Иез.17:1  с толкованием

2
сыне человечь, повеждь повесть и рцы притчу на дом Израилев,

Иез.17:2  с толкованием

3
и речеши: сия глаголет Адонаи Господь: орел великий, великокрилый, долгий протяжением, исполнь ногтей, иже имать повеление внити в Ливан, и взя избранныя кедра,

Иез.17:3  с толкованием

4
и верхи мягкости острога, и принесе я в землю Хананейску, во граде огражденнем положи я:

Иез.17:4  с толкованием

5
и взя от семене земнаго и даде е на поли плодне, (да утвердит корение) над водами многими, видено учини е:

Иез.17:5  с толкованием

6
и прозябе и бысть в виноград немощен и мал величеством, еже являтися лозию его на нем, и корение его под ним бяше: и бысть в виноград, и сотвори розги, и простре отрасли своя.

Иез.17:6  с толкованием

7
И бысть орел другий велик, великокрилный, мног ногтьми, и се, виноград сей оплетаяся об нем: и корение его к нему, и лозие свое испусти ему, еже напаяти себе со грудием сада своего.

Иез.17:7  с толкованием

8
На поли добре, на воде мнозе питается той, еже сотворити прозябения и приносити плод, еже быти в виноград велик.

Иез.17:8  с толкованием

9
Сего ради рцы: сия глаголет Адонаи Господь: еда исправится? Не корение ли мягкоты его и плод изгниет? И изсхнут вся леторасли его, и не мышцею ли великою, ни людьми многими еже исторгнути его из корения его?

Иез.17:9  с толкованием

10
И се, тыет: еда успеет? Не абие ли, егда коснется ему ветр знойный, посхнет сухотою? Со грудием прозябения своего изсхнет.

Иез.17:10  с толкованием

11
И бысть слово Господне ко мне глаголя:

Иез.17:11  с толкованием

12
сыне человечь, рцы ко дому прогневляющему мя: не весте ли, что суть сия? Рцы им: се, грядет царь Вавилонск на Иерусалим, и возмет царя его и князя его, и отведет я к себе в Вавилон:

Иез.17:12  с толкованием

13
и поймет от племене царска, и завещает с ним завет, и введет его в клятве, и старейшины земли возмет,

Иез.17:13  с толкованием

14
еже быти в царство немощно, еже весьма не возноситися, (но) хранити завет его и стояти в нем:

Иез.17:14  с толкованием

15
и отвержется от него посылая послы своя во Египет дати ему кони и люди многи: еда исправит? Спасется ли творяй сопротивная? И преступаяй завет спасется ли?

Иез.17:15  с толкованием

16
Живу Аз, глаголет Адонаи Господь, аще не на месте, идеже царь воцаривый его, иже похули клятву Мою и иже преступи завет Мой, с ним среде Вавилона скончается.

Иез.17:16  с толкованием

17
И не в силе велицей, ниже в народе мнозе сотворит с ним фараон брань во острозе и в сограждении стрельниц, еже изъяти душы многи.

Иез.17:17  с толкованием

18
И похули клятву, еже преступити завет, и се, даде руку свою и вся сия сотвори ему: не спасется.

Иез.17:18  с толкованием

19
Сего ради рцы: сия глаголет Адонаи Господь: живу Аз, аще не клятву Мою, юже похули, и завет Мой, егоже преступи, дам на главу его:

Иез.17:19  с толкованием

20
и простру мрежу Мою нань, и ят будет во одержании ея: и приведу его в Вавилон и разсуждуся с ним тамо о неправде его, еюже неправдова ко Мне:

Иез.17:20  с толкованием

21
и вси избегшии его и вси избраннии со всеми ополчении его мечем падут, и вся оставшая их разсею по всему ветру, и увесте, яко Аз Господь глаголах.

Иез.17:21  с толкованием

22
Сего ради сия глаголет Адонаи Господь: и возму Аз от избранных кедра высокаго от верха и дам от главы отраслей его, сердца их остружу и насажду аз на горе высоце:

Иез.17:22  с толкованием

23
и повешу и в горе высоце Израилеве и насажду и, и прорастит отрасль и сотворит плод и будет в кедр велик: и почиет под ним всяк зверь, и под сению его почиет всяка птица, и лозие его паки устроятся:

Иез.17:23  с толкованием

24
и увесть всяко древо полевое, яко Аз Господь смиряяй древо высокое и возносяй древо смиренное, и изсушаяй древо зеленое и проращаяй древо сухое: Аз Господь глаголах и сотворю.

Иез.17:24  с толкованием

Толкования на главу Иез.17
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу пророчества Иезекииля

Иез.17

Глава 
17

Иез.17  с толкованием

3
Орел великий, великокрылый, долгий протяжением, с толстыми ногтями и густыми перьями вниде в Ливан. Это Навуходоносор, который пришел в Ливан, и взя избранныя кедра, т.е. царя Иехонию.

Иез.17:3  с толкованием

4
И верхи мягкости острога. Сии вершины молодых побегов, которые он обрезал и пренесе в землю Хананейску, означают Седекию. Во граде торжников положи я, то есть во Иерусалиме.

Иез.17:4  с толкованием

5
И даде от семене земнаго, и на поле плодне над водами многими. Это Евреи, оставшиеся в Иерусалиме. Видено учини е.

Иез.17:5  с толкованием

6
И бысть в виноград немощен, и мал величеством.

Иез.17:6  с толкованием

7
И бысть орел другий велик, великокрылый: и се виноград сей оплетаяся об нем. Другим орлом называет царя египетского; виноградом же немощным, т.е. слабым именует царя Седекию, который упование свое возложил на царя египетского и с Египтянами заключил союз.

Иез.17:7  с толкованием

16
Поэтому, говорит Господь, Седекия, который презрел клятву Мою, и преступил завет Мой, среди Вавилона скончается; за то, что оставил Вавилонян, и предался Египтянам, умрет в Вавилоне. В другом смысле, сердцевина и вершина посеченного древа есть Эммануил, Который взят у Иудеев и насажден на духовной горе духовного Израиля, приносить не скорогибнущие блага, но спасительные заповеди и животворные врачевства, произращать не плоды, питающие смертное чрево, но грозд надежды и плод жизни, и быть не таким кедром, который бы уподоблялся растущим на горах у пределов земли обетованной, но который был бы достаточен Своею славою приосенить всех одаренных разумом, и на котором находили бы успокоение не птицы, устремляющие взор к земле, чтобы удовлетворить своей алчбе снедями, рассеянными по земле, но птицы, приобретшие крылья в святых водах спасительного крещения, возводящие взор горе к Тому, Кто с неба, и обитающие на ветвях сего Божественного древа, воспарившие к Нему на приобретенных крылах благодати и на Нем нашедшие себе убежище.

Иез.17:16  с толкованием

22
И возму Аз от избранных кедра высокаго, и насажду на горе Израилеве и от главы сердце его остружу. Избранные кедра означают начальников в родах и сонмах иудиных, чрез которых передавалось семя благословения и грозд щедрот. В другом же смысле, избранные кедра были священник Иисус и Зоровавель.

Иез.17:22  с толкованием

24
И увесть всяко древо полевое, яко Аз смиряяй древо высокое, и возносяй древо смиренное. Древами полевыми Господь означает все языческие народы; они узнают, говорит Бог, что Я смирил древо высокое - Седекию, и вознес древо смиренное - Зоровавеля.

Иез.17:24  с толкованием