Глава 
4

Исх.4  с толкованием

1
Отвеща же Моисей и рече: аще не уверуют ми, ниже послушают гласа моего, рекут бо, яко не явися тебе Бог, что реку к ним?

Исх.4:1  с толкованием

2
И рече к нему Господь: что сие есть в руце твоей? Он же рече: жезл.

Исх.4:2  с толкованием

3
И рече: поверзи его на землю. И верже и на землю, и бысть змий: и отбеже Моисей от него.

Исх.4:3  с толкованием

4
И рече Господь к Моисею: простри руку и ими за хвост. Простер убо руку, взя за хвост, и бысть жезл в руце его.

Исх.4:4  с толкованием

5
Да уверуют ти, яко явися тебе Господь Бог отец твоих, Бог Авраамов и Бог Исааков и Бог Иаковль.

Исх.4:5  с толкованием

6
Рече же ему Господь паки: вложи руку твою в недро твое. И вложи руку в недро свое, и изъят ю от недра своего, и бысть рука его прокажена яко снег.

Исх.4:6  с толкованием

7
И рече паки ему Господь: вложи руку твою в недро твое. И вложи руку свою в недро свое, и изъят ю от недра своего, и бысть паки в румянстве плоти своея.

Исх.4:7  с толкованием

8
Аще же не уверуют тебе, ниже послушают гласа знамения перваго, уверуют тебе ради гласа знамения втораго:

Исх.4:8  с толкованием

9
и будет аще не уверуют тебе двема знамениями сими, ниже послушают гласа твоего, да возмеши от воды речныя, и пролиеши на сухо: и будет вода, юже возмеши от реки, кровию на сусе.

Исх.4:9  с толкованием

10
Рече же Моисей ко Господу: молюся ти, Господи: недоброречив есмь прежде вчерашняго и третияго дне, ниже отнележе начал еси глаголати рабу Твоему: худогласен и косноязычен аз есмь.

Исх.4:10  с толкованием

11
И рече Господь к Моисею: кто даде уста человеку? И кто сотвори нема и глуха, и видяща и слепа? Не Аз ли Господь Бог?

Исх.4:11  с толкованием

12
И ныне иди, и Аз отверзу уста твоя и устрою тебе, еже имаши глаголати.

Исх.4:12  с толкованием

13
Рече же Моисей: молюся ти, Господи, избери могуща иного, егоже послеши.

Исх.4:13  с толкованием

14
И разгневався яростию Господь на Моисеа, рече: не се ли брат твой Аарон Левитин? Вем, яко глаголя возглаголет он вместо тебе: и се, той изыдет во сретение тебе, и узрев тя, возрадуется в себе:

Исх.4:14  с толкованием

15
и речеши к нему, и вдаси словеса Моя во уста его: Аз же отверзу уста твоя и уста его, и устрою вам яже имате творити:

Исх.4:15  с толкованием

16
и той возглаголет от тебе к людем, и той будет уста твоя: ты же будеши ему в тех, яже к Богу:

Исх.4:16  с толкованием

17
и жезл сей обращенный в змию, возми в руку твою, сим сотвориши знамения.

Исх.4:17  с толкованием

18
Пойде же Моисей, и возвратися ко Иофору тестю своему и рече: пойду и возвращуся ко братии моей, иже во Египте, и увижду, аще еще живи суть. И рече Иофор к Моисею: иди здрав. По днех же оных многих, умре царь Египетский.

Исх.4:18  с толкованием

19
И рече Господь к Моисею в земли Мадиамстей: иди, отиди во Египет: измроша бо вси ищущии души твоея.

Исх.4:19  с толкованием

20
Поим же Моисей жену свою и отрочата, всади я на ослята, и возвратися во Египет. И взя Моисей жезл, иже от Бога, в руку свою.

Исх.4:20  с толкованием

21
Рече же Господь к Моисею: идущу тебе и возвращающуся во Египет, зри вся чудеса, яже дах в руце твои, да сотвориши Я пред фараоном: Аз же ожесточу сердце его, и не отпустит людий:

Исх.4:21  с толкованием

22
ты же возглаголеши фараону: сия глаголет Господь Бог Еврейский: сын Мой первенец Израиль:

Исх.4:22  с толкованием

23
рех же тебе: отпусти люди Моя, да Ми послужат: аще убо не хощеши отпустити их, блюди убо, Аз убию сына твоего первенца.

Исх.4:23  с толкованием

24
Бысть же на пути на стану, срете его Ангел Господнь и искаше его убити.

Исх.4:24  с толкованием

25
И вземши Сепфора камень, обреза конечную плоть сына своего, и припаде к ногам его и рече: ста кровь обрезания сына моего.

Исх.4:25  с толкованием

26
И отиде от него Ангел, занеже рече: ста кровь обрезания сына моего.

Исх.4:26  с толкованием

27
Рече же Господь ко Аарону: изыди во сретение Моисею в пустыню. И иде, и срете его в горе Божии: и целовастася оба.

Исх.4:27  с толкованием

28
И поведа Моисей Аарону вся словеса Господня, яже посла, и вся знамения, яже заповеда ему.

Исх.4:28  с толкованием

29
Иде же Моисей и Аарон, и собраша вся старцы сынов Израилевых:

Исх.4:29  с толкованием

30
и глагола им Аарон вся словеса сия, яже глагола Бог к Моисею: и сотвори знамения пред людьми.

Исх.4:30  с толкованием

31
И вероваша людие, и возрадовашася, яко посети Бог сыны Израилевы и яко призре на их скорбение: и преклоншеся людие поклонишася.

Исх.4:31  с толкованием

Толкования на главу Исх.4
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Исход прп. Ефрем Сирин Глава  4

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Исход

Исх.4

Глава 
4

Исх.4  с толкованием
Моисей же, поелику знал жестокосердие сынов народа своего, просил себе знамений, которыми бы мог их уверить.
 


1
Не послушают гласа моего, но рекут: не явися тебе Господь. И Бог просящему знамений Моисею сказал: чтобы поверили они тебе, что Я тебя послал,

Исх.4:1  с толкованием

3
проверзи жезл твой на землю. И поверже Моисей, и бысть змий: и отбеже Моисей. Сим знамением, какое дал ему Бог для убеждения народа, убеждает и Самого Моисея: как боишься ты Фараона, так убоялся теперь змия; но сила твоя превозможет силу Фараонову казнями, как превозмог себя и взял змия, обратившегося в жезл, ты, который убоялся жезла, обратившегося в змия. И еще говорит ему Бог:

Исх.4:3  с толкованием

6
вложи руку твою в недро твое. Моисей вложил, и бысть рука его прокажена, и снова вложил, и сделалась она чистою. Бог повелевает уверить народ сперва знамением змия, а потом знамением руки, покрывшейся проказою и очистившейся. Фараон и воинство его не тверже змия, и для Меня не трудно, подобно руке твоей изменить их во что хочу.

Исх.4:6  с толкованием

9
Аще же не уверуют тебе Египтяне двема знамениями сими, которые совершишь пред ними и пред сынами народа твоего, пролей речную воду на сушу, и будет кровь. Когда Бог дал Моисею знамения, которых он просил; тогда он просит Господа разрешить связанный язык его, и говорит:

Исх.4:9  с толкованием

10
не доброречив есмь муж, ниже, отнележе начал еси глаголати мне, разрешилось мое косноязычие. Господь говорит ему; то самое, чем ты умален, соделает тебя великим. Ибо у тебя, как у безмолвного Бога, будет вещий Пророк.

Исх.4:10  с толкованием

12
И Я буду при устах твоих, не для того, чтобы разрешить язык твой и ясною соделать речь твою; но чтобы за тем, что скажешь косноязычно, последовали великие дела.

Исх.4:12  с толкованием
После сего, Моисей возвращается в землю мадиамскую, и говорит тестю своему:
 


18
пойду, и увижду братий моих, иже во Египте. Хотя прискорбно было разлучиться с Моисеем; однако же его не удерживают, по воле Божией, открытой свыше. Поелику же Моисей опасался, что вельможи египетские, на которых напал он за притеснение народа его, и в новом Фараоне возбудят против него гнев, как возбудили в прежнем; то Бог говорит ему:

Исх.4:18  с толкованием

19
измроша вси мужи, ищущии души твоея.

Исх.4:19  с толкованием

20
Взял Моисей с собою жену и сыновей, взял также и жезл, и пошел в Египет. При выходе его из земли мадиамской, Бог снова повелевает ему сказать Фараону:

Исх.4:20  с толкованием

22
отпусти сына Моего первенца, да Ми послужит; иначе, за сына Моего первенца, которого будешь удерживать, хотя и не в силах его удержать,

Исх.4:22  с толкованием

23
Аз убию сына твоего первенца, что могу сделать. Так, Бог на словах прежде всех казней угрожает Фараону сею казнью: убию сына твоего первенца, что было больше всех казней; на самом же деле показывает меньшее из всех знамений - знамение змия.

Исх.4:23  с толкованием

24
Бысть же Моисей на пути на стану, срете его Господь, и искаше его убити за пренебрежение к обрезанию; потому что одного из сыновей, рожденных в мадиамской земле, оставил необрезанным. Ибо с того дня, как Бог говорил к Моисею в Хориве, не видел он жены своей. Сепфора беспокоилась мыслью, что, поелику она не вполне верила истине слов мужа своего, то сим сделала себя виновною. И сам Моисей находил себя виновным, потому что не совершил над сыном обрезания. Но когда предавались они сим мыслям, является им обоим Ангел, и возвещает, что приходит требовать обрезания, чтобы Моисей, пришедши к Евреям, не подпал осмеянию, за то, что находясь вне всякой опасности, пренебрег обрезание, тогда как не пренебрегают они обрезания и при всей скорби о смерти сыновей своих. Ангел же является Моисею гневным, вразумляя его тем, кого должен он бояться, Бога ли, установившего обрезание, или ребра, удерживающего от обрезания. Сепфора, видя, что Моисею угрожает смерть за то что пренебрегла она обрезание, о чем и вечером препиралась с Моисеем, и устрашенная видением Ангела,

Исх.4:24  с толкованием

25
вземши камень, обреза сына своего. И оставив его, обагренного своею кровью, объемлет ноги Ангела, и говорит:

Исх.4:25  с толкованием

26
жених крови у меня, не причинишь ты скорби в день брака обрезания, потому что велика была радость у Авраама в тот день, когда он обрезал Исаака. Жених крови у меня. Не причинишь ты скорби и ради меня, обрезавшей сына своими руками, и ради Моисея, и ради Давшего заповедь обрезания, которая теперь исполнена. Когда оставил их Ангел, Моисею представился случай сказать Сепфоре: если ты исполнилась страхом в единый час, когда явился Ангел; то сколько благоговеть и в какой святости соблюдать душу должен я пред Богом, Который непрестанно открывает Себя мне, рукою моею творит знамения, напутствовал меня жезлом сим, и послал для избавления шестисот тысяч людей? Сказав сие, Моисей возвратил Сепфору к отцу, во-первых для обрезанного сына, чтобы в пути не увеличилась его болезнь, а во-вторых и потому, что неблаговременно было бы Сепфоре и сыновьям его прийти в Египет, когда должен был выйти из Египта весь Израиль. Между тем Господь явился Аарону, и послал его

Исх.4:26  с толкованием

27
во стретение Моисею, чтобы по действительном совершении сказанного ему, уверовал он в исполнение и того, что должно совершиться в последствии.

Исх.4:27  с толкованием