Глава 
13

Мф.13  с толкованием
показать остальные стихи главы...

10
И приступивше ученицы (Его) рекоша Ему: почто притчами глаголеши им?

Мф.13:10  с толкованием

11
Он же отвещав рече им: яко вам дано есть разумети тайны Царствия Небеснаго, онем же не дано есть:

Мф.13:11  с толкованием

12
иже бо имать, дастся ему и преизбудет (ему): а иже не имать, и еже имать, возмется от него:

Мф.13:12  с толкованием

13
сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют:

Мф.13:13  с толкованием

14
и сбывается в них пророчество Исаиино, глаголющее: слухом услышите, и не имате разумети: и зряще узрите, и не имате видети:

Мф.13:14  с толкованием

15
отолсте бо сердце людий сих, и ушима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и изцелю их.

Мф.13:15  с толкованием

16
Ваша же блаженна очеса, яко видят, и уши ваши, яко слышат:

Мф.13:16  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Мф.13:13
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Матфея

Мф.13

Глава 
13

Мф.13  с толкованием

Сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют.
 

Мф.13:13 с толкованием
Вникни в это, ибо здесь разрешается вопрос тех, которые говорят, что иные бывают злы по природе и от Бога. Сам, говорят, Христос сказал: вам дано есть разумети тайны, иудеям же не дано. Отвечаем с Богом: Бог дает всем естественную способность разуметь должное. Он просвещает всякаго человека грядущаго в мир (Ин.1:9), а омрачает нас наша воля. Это самое здесь и показывается. Христос говорит, что естественно зрячие, то есть созданные от Бога способными понимать, не видят по своей воле, и что слышащие, то есть от Бога созданные естественно способными слышать и разуметь, не слышат и не разумеют по собственному произволу. В самом деле, - скажи мне, не видели ли они чудес Христовых? Конечно, видели, но сами себя сделали слепыми и глухими, и обвиняли Христа, ибо это значит: видяще не видят. Во свидетеля Христос приводит и пророка.