Глава 
16

Мф.16  с толкованием
показать остальные стихи главы...

16
Отвещав же Симон Петр рече: Ты еси Христос, Сын Бога Живаго.

Мф.16:16  с толкованием

17
И отвещав Иисус рече ему: блажен еси, Симоне, вар Иона, яко плоть и кровь не яви тебе, но Отец Мой, иже на небесех:

Мф.16:17  с толкованием

18
и Аз же тебе глаголю, яко ты еси Петр, и на сем камени созижду Церковь Мою, и врата адова не одолеют ей:

Мф.16:18  с толкованием

19
и дам ти ключи Царства Небеснаго: и еже аще свяжеши на земли, будет связано на небесех: и еже аще разрешиши на земли, будет разрешено на небесех.

Мф.16:19  с толкованием

20
Тогда запрети Иисус учеником Своим, да ни комуже рекут, яко Сей есть Иисус Христос.

Мф.16:20  с толкованием

21
Оттоле начат Иисус сказовати учеником Своим, яко подобает Ему ити во Иерусалим и много пострадати от старец и архиерей и книжник, и убиену быти, и в третий день востати.

Мф.16:21  с толкованием

22
И поемь Его Петр, начат пререцати Ему глаголя: милосерд Ты, Господи: не имать быти Тебе сие.

Мф.16:22  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Мф.16:19
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Матфея

Мф.16

Глава 
16

Мф.16  с толкованием

И дам ти ключи царства небеснаго: и еже аще свяжеши на земли, будет связано на небесех: и еже аще разрешиши на земли, будет разрешено на небесех.
 

Мф.16:19 с толкованием
Как Бог Он говорит: дам ти, то есть как Отец даровал тебе откровение, так Я дам ключи. Под ключами разумей прощение разрешающее, или запрещение связывающее грехи; поелику те, кои подобно Петру, удостоились епископской благодати, имеют власть прощать и вязать. Хотя одному Петру сказано: дам ти, но дано всем апостолам, - когда? когда Господь сказал им: имже отпустите грехи, отпустятся им. Да и самое выражение: дам - означает будущее время, то есть после воскресения. Небесами называются и добродетели, а ключами их - труды; ибо при помощи трудов, как бы при помощи некоторых отверзающих ключей, мы входим в каждую добродетель. Если же я не делаю, а только знаю доброе, то имею только ключ знания, а остаюсь вне. Связан же на небесах, то есть в добродетелях тот, кто не ходит в них, ибо подвизающийся разрешен в добродетелях. Посему нам не должно грешить, чтоб не связали нас узы собственных грехов.