Глава 
14

Мк.14  с толкованием
показать остальные стихи главы...

15
И той вама покажет горницу велию, постлану, готову: ту уготовайта нам.

Мк.14:15  с толкованием

16
И изыдоста ученика Его, и приидоста во град, и обретоста, якоже рече има: и уготоваста пасху.

Мк.14:16  с толкованием

17
И вечеру бывшу прииде со обеманадесяте.

Мк.14:17  с толкованием

18
И возлежащым им и ядущым, рече Иисус: аминь глаголю вам, яко един от вас предаст Мя, ядый со Мною.

Мк.14:18  с толкованием

19
Они же начаша скорбети и глаголати Ему един по единому: еда аз? И другий: еда аз?

Мк.14:19  с толкованием

20
Он же отвещав рече им: един от обоюнадесяте, омочивый со Мною в солило.

Мк.14:20  с толкованием

21
Сын убо Человеческий идет, якоже есть писано о Нем: горе же человеку тому, имже Сын Человеческий предастся: добрее было бы ему, аще не бы родился человек той.

Мк.14:21  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Мк.14:18
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Марка

Мк.14

Глава 
14

Мк.14  с толкованием

И изыдоста ученика Его, и приидоста во град, и обретоста, якоже рече има, и уготоваста пасху. И вечеру бывшу прииде со обеманадесяте. И возлежащым им и ядущым, рече Иисус: аминь глаголю вам, яко един от вас предаст Мя, ядый со Мною. Они же начаша скорбети, и глаголати Ему един по единому: еда аз? и другий: еда аз? Он же отвещав, рече им: един от обоюнадесяте, омочивый со Мною в солило. Сын убо человеческий идет, якоже есть писано о Нем, горе же человеку тому, имже Сын человеческий предастся: добрее было бы ему, аще не бы родился человек той.
 

Мк.14:16 с толкованием
Как же они возлежали, когда закон повелевал есть пасху стоя? Надобно думать, что Господь сначала совершил пасху подзаконную, а потом возлег, чтоб преподать Свою собственную пасху. Ученики начали скорбеть, когда Господь сказал: един от вас предаст Мя. Хотя они и чужды были сего греха, однако смущались: ибо больше верили Богу, ведающему сердца их, нежели самим себе. Заметь и слово — идет: ибо смерть Христа была только отшествием, а не смертию. Добрее было бы, аще не бы родился. Это сказано по отношению к той казни, которой подвергнется предатель. Ибо лучше вовсе не родиться, нежели родиться на мучение. Таким образом по отношению к последней судьбе лучшим оказывается, если бы Иуда вовсе не существовал. Ибо Бог сотворил его на благие дела, а как он сам впал в столь ужасное злодейство, то действительно лучше было бы ему вовсе не родиться.