Глава 
8

Нав.8  с толкованием

1
И рече Господь ко Иисусу: не бойся, ниже ужасайся: поими с собою вся мужы воинския, и востав взыди в Гай: се, предах в руце твои царя Гайска и землю его, и люди его и град его:

Нав.8:1  с толкованием

2
и да сотвориши Гаю и царю его, якоже сотворил еси Иерихону и царю его: и плен его и скоты его да плениши себе: устрой же себе подсаду граду за собою.

Нав.8:2  с толкованием

3
И воста Иисус и вси мужие воинстии, да внидут в Гай: и избра Иисус тридесять тысящ мужей воинских сильных крепостию и посла их нощию,

Нав.8:3  с толкованием

4
и заповеда им, глаголя: вы скрыйтеся за градом: не далече будите от града зело, и будите вси готови:

Нав.8:4  с толкованием

5
аз же и вси людие иже со мною приступим ко граду: и будет егда изыдут живущии в Гаи в сретение нам, якоже и прежде, и побегнем от лица их:

Нав.8:5  с толкованием

6
и егда изыдут вслед нас, отторгнем их от града: и рекут: бежат сии от лица нашего, якоже и прежде:

Нав.8:6  с толкованием

7
вы же востанете от подсады, и пойдете во град, и предаст его Господь Бог наш в руце ваши:

Нав.8:7  с толкованием

8
и будет егда возмете град, запалите его огнем, по словеси сему сотворите: се, заповедаю вам.

Нав.8:8  с толкованием

9
И посла их Иисус, и идоша в подсаду: и седоша между Вефилем и между Гаием, от моря Гаиа.

Нав.8:9  с толкованием

10
И востав Иисус заутра, согляда люди: и взыде сам и старцы Израилтестии пред людьми в Гай.

Нав.8:10  с толкованием

11
И вси людие воинстии с ним взыдоша, и идуще приидоша сопротив града от востоков: и подсады града от моря.

Нав.8:11  с толкованием

12
И ополчишася от севера Гаиа, и (бысть) дебрь между ими и между Гаием. И взя яко пять тысящ мужей, и положи их на подсаду между Вефилем и Гаием от запада Гаиа.

Нав.8:12  с толкованием

13
И поставиша людие весь полк от севера града, а прочая его от моря града. И пойде Иисус в нощь ону посреде дебри.

Нав.8:13  с толкованием

14
И бысть егда увиде царь Гайский, потщася, и воста рано и изыде в сретение им прямо на брань, сам и вси людие его с ним во время, пред лицем подсады: он же не ведяше, яко подсада ему есть за градом (его).

Нав.8:14  с толкованием

15
И увиде, и отиде Иисус и весь люд от лица их, и побеже путем пустыни,

Нав.8:15  с толкованием

16
и укрепися весь люд гнати вслед их, и погнаша вслед сынов Израилевых, и отступиша от града.

Нав.8:16  с толкованием

17
(И) не остася никтоже в Гаи и Вефили, иже не погна вслед Израиля: и оставиша град отверст, и гнаша вслед Израиля.

Нав.8:17  с толкованием

18
И рече Господь ко Иисусу: простри руку твою с копием, еже в руце твоей, на град, зане в руку твою предах его: и подсады востанут вскоре от места своего. И простре Иисус руку свою и с копием на град.

Нав.8:18  с толкованием

19
И подсады восташа скоро от места своего: и изыдоша, егда простре руку, и внидоша во град, и взяша его: и потщавшеся запалиша град огнем.

Нав.8:19  с толкованием

20
И озревшеся обитатели Гайстии вспять себе, узреша дым восходящь от града до небесе, и ктому не имеша камо побегнути, семо или овамо: людие же бегущии в пустыню обратишася на гонящих.

Нав.8:20  с толкованием

21
Иисус же и весь Израиль увидеша, яко взяша подсады град, и яко восходит дым градный до небесе: и обратившеся избиша мужей Гайских.

Нав.8:21  с толкованием

22
И сии изыдоша из града противу им, и быша посреде полка Израилева, сии отсюду и сии отонуду: и избиша их, дондеже не остася ни един от них цел, ни убежа.

Нав.8:22  с толкованием

23
И царя Гайска яша жива, и приведоша его ко Иисусу.

Нав.8:23  с толкованием

24
И бысть егда престаша сынове Израилевы секуще всех сущих в Гаи и сущих на полях и на горе исхода, идеже гониша их, и падоша вси острием меча на ней до конца: и обратися Иисус в Гай и посече их мечем.

Нав.8:24  с толкованием

25
И быша вси падшии в той день от мужеска полу и до женска дванадесять тысящ, вси живущии в Гаи.

Нав.8:25  с толкованием

26
Иисус же не обрати руки своея, юже простре с копием, дондеже прокля всех обитающих в Гаи.

Нав.8:26  с толкованием

27
Кроме скотов (их) и имения, яже во граде онем, вся плениша себе сынове Израилевы по повелению Господню, якоже повеле Господь Иисусу.

Нав.8:27  с толкованием

28
И запали град Иисус огнем: землю необитаему во век положи его даже до сего дне.

Нав.8:28  с толкованием

29
И царя Гайска повеси на древе сугубем: и бяше на древе до вечера: и заходящу солнцу повеле Иисус, и сняша тело его с древа, и повергоша и в ров пред враты града: и насыпа над ним громаду велику камения даже до сего дне.

Нав.8:29  с толкованием

30
Тогда созда Иисус олтарь Господу Богу Израилеву на горе Гевал,

Нав.8:30  с толкованием

31
якоже заповеда Моисей раб Господень сыном Израилевым, и якоже написася в законе Моисеове, олтарь от камений всецелых, на нихже не возложися железо: и вознесе тамо всесожжения Господу и жертву спасения.

Нав.8:31  с толкованием

32
И написа Иисус на камениих вторый закон, закон Моисеов, егоже написа пред сыны Израилевыми.

Нав.8:32  с толкованием

33
И весь Израиль, и старцы их и судии их и книгочия их предходяху сюду и сюду пред кивотом, и жерцы и левити воздвизаша кивот завета Господня, пришелец же и туземец: иже быша половина их близ горы Гаризин, и половина их близ горы Гевал, якоже заповеда Моисей раб Господень благословити людий Израилевых в первых.

Нав.8:33  с толкованием

34
И по сих тако прочте Иисус вся словеса закона сего, благословения и клятвы, по всему написанному в законе Моисеове.

Нав.8:34  с толкованием

35
Не бяше словесе от всех, яже заповеда Моисей Иисусу, егоже не прочте Иисус во уши всего сонма сынов Израилевых, мужем и женам, и детем и пришелцем приходящым ко Израилю.

Нав.8:35  с толкованием

Толкования на главу Нав.8
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Иисуса Навина

Нав.8

Глава 
8

Нав.8  с толкованием

Вопрос 11. Почему Бог повелел пред Гаем устроить засаду (Нав.8:4)?

Учит вверившихся Божию мановению пользоваться и человеческими примышлениями. Поскольку первый город взяли одним звуком труб; то весьма кстати научаются тому, чтобы подвизаться, трудиться и ожидать Божией помощи. Бог вскоре помогал им сражающимся, и всех бегущих от них поражал молниями и градом. Слово: копие γαισός (Нав.8:18), которым Иисус воздвиг бывших в засаде, Иосиф а также и Симмах перевели: щит.
 


Вопрос 12. Иные обвиняют Пророка в жестокости за то, что убивает всех без изъятия, и царей вешает на дереве (Нав.8:24-29).

Кто обвиняет Пророка, тот обвиняет и Повелевшего ему это; потому что Сам Бог всяческих чрез законодателя Моисея повелел умерщвлять без изъятия всех обитавших на земле той, как соделавших достойное конечной гибели и дошедших до крайняго беззакония. Посему-то и потоп навел древле, и Содом и Гоморру огнем истребил. И вождям повелел Пророк наступить ногами своими на выи царей (Нав.10:24), чтобы, ободрившись сим, ревностнее вступили в битву. Сие заповедал и наш Господь Иисус; ибо сказал: се даю вам власть паступати на змию и на скорпию, и на всю силу вражию (Лк.10:19). О если бы и нам наступить ногами своими на выи сопротивных духов!