Глава 
13


1
Суетни убо вси человецы естественне, в нихже обретается неведение о Бозе, и от видимых благ не возмогоша уразумети Сущаго, ни делом внемлюще познаша Хитреца:


2
но или огнь, или дух, или скор воздух, или круг звездный, или зелную воду, или светила небесная, строители миру боги (быти) возмнеша.


3
Ихже аще убо красотою услаждающеся, сия боги возмнеша, да уведят, колико сих Владыка есть лучший: красоты бо Родоначалник созда я.


4
Аще же силе и действию удивишася, да уразумеют от них, колико сотворивый сия сильнейший есть:


5
от величества бо красоты созданий сравнително Рододелатель их познавается.


6
Но обаче на сих есть уничижение мало, ибо сами сии негли прельщаются, Бога ищуще и хотяще обрести:


7
в делех бо Его живуще изследуют и увещаваются зраком, яко блага видимая.


8
Паки ниже сии прощения достойни:


9
аще бо толико возмогоша ведети, да возмогут уразумети век, сих же Владыку како скорее не обретоша?


10
Окаянни же суть, и в мертвых упования их, иже назваша боги дела рук человеческих, злато и сребро, хитрости умышление, и подобия животных, или камение неключимо, дело руки древния.


11
Аще же кто дровосечец тектон, угодное древо отсек, отешет благохудожне всю кору его, и хитрствуя благолепне сотворит угоден сосуд во употребление жития,


12
останки же дела на уготование брашна изнурив насытися:


13
останок же иже от них ни во что благопотребен, древо криво и сучия полно, приим извая с прилежанием праздности своея и искусством разума изобрази его, и уподоби его образу человечу,


14
или некоему животному ничтожному уподоби его, помазав шарами различными и очервленив вид его, и всяк порок, иже на нем есть, измазав,


15
и сотворив ему достойное его обитание, на стене постави е, укрепив железом.


16
Да не убо падет, предумысли о нем, ведый, яко не может помощи себе: ибо идол есть и требует помощи.


17
О стяжаниих же и о брацех и чадех своих моляся, не стыдится к бездушному глаголя,


18
и о здравии убо немощное призывает, и о животе мертвое молит, и в помощь неключимое призывает,


19
и о путешествии (просит) ниже ходити могущаго, и о притяжании и деянии и о рук подтверждении некрепкаго руками, мужества просит от того, еже всех есть немощнейшее.