Псалом 
106

Пс.106  с толкованием
показать остальные стихи главы...

4
заблудиша в пустыни безводней, пути града обителнаго не обретоша:

Пс.106:4  с толкованием

5
алчуще и жаждуще, душа их в них изчезе.

Пс.106:5  с толкованием

6
И воззваша ко Господу, внегда скорбети им, и от нужд их избави я:

Пс.106:6  с толкованием

7
и настави я на путь прав, внити во град обителный.

Пс.106:7  с толкованием

8
Да исповедятся Господеви милости Его и чудеса Его сыновом человеческим:

Пс.106:8  с толкованием

9
яко насытил есть душу тщу, и душу алчущу исполни благ:

Пс.106:9  с толкованием

10
седящыя во тме и сени смертней, окованныя нищетою и железом,

Пс.106:10  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Пс.106:7
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на сто пятьдесят псалмов.

Пс.106

Псалом 
106

Пс.106  с толкованием

И настави я на путь прав, внити во град обительный.
 

Пс.106:7 с толкованием
Иудеям даровал возвращение чрез персидскаго Кира, а язычников наставил на путь чрез святых Апостолов; чрез них указал им вышний град, имеющий основание на горах святых, ему же художник и содетель Бог (Евр.11:10).
 


Да исповедятся Господеви милости Его, и чудеса Его сыновом человеческим.
 

Пс.106:7 с толкованием
А Симмах перевел так: и чудеса Его на сынах человеческих. Благодарственную песнь возносят Богу не милость и не чудеса, но насладившиеся столькими благами. Чудно и достоудивительно освобождение Иудеев; гораздо чуднее и достоудивительнее спасение вселенной, изменение на лучшее, прекращение заблуждения, и ведение истины. Всего же этого снабдительница - Божия милость. Ибо не от дел праведных, их же сотворихом, говорит божественный Апостол, но по многой Его милости спасе нас банею пакибытия и обновления Духа святаго, Его же излия на нас обильно (Тит.3:5-6).
 


Яко насытил еси душу тщу, и душу алчущу исполни благ: Седящия во тме и сени смертней, окованныя нищетою и железом.
 

Пс.106:9 с толкованием
И Иудеев, которые жили в рабстве и злострадании, томились голодом, освободил от обдержавших зол; и все естество человеческое препитал Божественными учениями, и освободив от тмы неведения, озарил светом Боговедения, разсеял облегавшую их сень смерти, подав надежду воскресения, и расторг крепкия узы греха. Ибо сказано: пленицами своих грехов кийждо затязается (Притч.5:22); и: горе привлагающим грехи яко ужем долгим, и яко ига юнична ременем беззакония своя (Ис.5:18).
 


Яко преогорчиша словеса Божия, и завет Вышняго раздражиша. И смирися в трудех сердце их, и изнемогоша, и не бе помогаяй.
 

Пс.106:11 с толкованием
Всех же сих горестей, и для Иудеев, а также и для всех человеков, причиною грех. И Иудеи в наказание преданы рабству вавилонскому; и все люди, по преступлении заповеди, подверглись тяжким трудам. Ибо после сего сказано Адаму: проклята земля в делех твоих. Терния и волчцы возрастит тебе: в печалех снеси тую вся дни живота твоего. В поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от нея же взят еси: яко земля еси, и в землю отъидеши (Быт.3:17-19). Остененные столькими бедствиями не находили себе никакой ослабы от облежащих зол, но Тот, Кто осудил их на сии бедствия, Сам даровал и избавление от них; ибо говорит:
 


И воззваша ко Господу, внегда скорбети им, и от нужд их спасе я: И изведе я из тмы, и сени смертныя, и узы их растерза.
 

Пс.106:13 с толкованием
Ибо, сжалившись и над Иудеями и над человеческим родом, одних избавил от облежавших бедствий, а других освободил от тмы неведения, и расторг узы рабства.