1
Глаголю убо: еда отрину Бог люди Своя? Да не будет. Ибо и аз Израильтянин есмь, от семене Авраамля, колена Вениаминова.
2
Не отрину Бог людей Своих, ихже прежде разуме. Или не весте, о Илии что глаголет Писание, яко приповедует Богови на Израиля, глаголя:
3
Господи, пророки Твоя избиша и олтари Твоя раскопаша: и аз остах един, и ищут души моея, изъяти ю.
4
Но что глаголет ему Божественный ответ? Оставих Себе седмь тысящ мужей, иже не преклониша колена пред Ваалом.
показать остальные стихи главы...
6
Аще ли по благодати, то не от дел: зане благодать уже не бывает благодать. Аще ли от дел, ктому несть благодать: зане дело уже несть дело.
7
Что убо? Егоже искаше Израиль, сего не получи, а избрание получи. Прочии же ослепишася,
8
якоже есть писано: даде им Бог дух умиления, очи не видети и ушы не слышати, даже до днешняго дне.
9
И Давид глаголет: да будет трапеза их в сеть и в лов, и в соблазн и в воздаяние им:
11
Глаголю убо: еда согрешиша, да отпадут? Да не будет. Но тех падением спасение языком, во еже раздражити их.
12
Аще ли же прегрешение их богатство мира, и отпадение их богатство языков: кольми паче исполнение их?
13
Вам бо глаголю языком: понеже убо есмь аз языком Апостол, службу мою прославляю.
15
Аще бо отложение их, примирение миру, что приятие, разве жизнь из мертвых?
17
Аще ли некия от ветвей отломишася, ты же, дивия маслина сый, прицепился еси в них, и причастник корене и масти маслинныя сотворился еси,
18
не хвалися на ветви: аще ли же хвалишися, не ты корень носиши, но корень тебе.
20
Добре: неверием отломишася, ты же верою стоиши: не высокомудрствуй, но бойся.
22
Виждь убо благость и непощадение Божие: на отпадших убо непощадение, а на тебе благость Божия, аще пребудеши в благости: аще ли же ни, то и ты отсечен будеши.
23
И они же, аще не пребудут в неверствии, прицепятся: силен бо есть Бог паки прицепити их.
24
Аще бо ты от естественныя отсечен дивия маслины, и чрез естество прицепился еси к добрей маслине: кольми паче сии, иже по естеству, прицепятся своей маслине?
25
Не бо хощу вас не ведети тайны сея, братие, да не будете о себе мудри, яко ослепление от части Израилеви бысть, дондеже исполнение языков внидет,
26
и тако весь Израиль спасется, якоже есть писано: приидет от Сиона Избавляяй, и отвратит нечестие от Иакова:
28
По благовествованию убо, врази вас ради: по избранию же, возлюблени отец ради.
30
Якоже бо и вы иногда противистеся Богови, ныне же помиловани бысте сих противлением:
33
О, глубина богатства и премудрости и разума Божия! Яко неиспытани судове Его, и неизследовани путие Его.
Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
Глава11