Глава 
7

Суд.7  с толкованием
показать остальные стихи главы...

2
И рече Господь к Гедеону: мнози людие иже с тобою, сего ради не предам Мадиама в руку их, да не когда похвалится Израиль на Мя, глаголя: рука моя спасе мя:

Суд.7:2  с толкованием

3
и ныне рцы во ушы людем, глаголя: кто боязлив и ужастив, да возвратится и да отидет от горы Галаадовы. И возвратишася от людий двадесять две тысящы, и десять тысящ осташася.

Суд.7:3  с толкованием

4
И рече Господь к Гедеону: еще людие мнози суть: сведи я на воду, и искушу тебе их тамо: и будет егоже аще реку тебе, сей да идет с тобою, той да пойдет с тобою: и всяк егоже аще реку тебе, сей да не пойдет с тобою, той да не пойдет с тобою.

Суд.7:4  с толкованием

5
И сведе люди на воду, и рече Господь к Гедеону: всяк иже полочет языком своим от воды, якоже лочет пес, да поставиши его особь: и всяк иже на колену падет пити, отлучи его особь.

Суд.7:5  с толкованием

6
И бысть число в горстех локавших языком триста мужей: и вси оставшии людие преклонишася на колена своя пити воду.

Суд.7:6  с толкованием

7
И рече Господь к Гедеону: треми сты мужей локавшими воду спасу вас, и предам Мадиама в руку твою: и вси людие да пойдут, кийждо на место свое.

Суд.7:7  с толкованием

8
И взяша себе брашно от людий в руку свою и роги своя: и всякаго мужа Израилтеска отпусти коегождо в кущу свою, а триста мужей удержа: полк же Мадиамль бяше ниже его в долине.

Суд.7:8  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих Суд.7:5
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Судей

Суд.7

Глава 
7

Суд.7  с толкованием

Вопрос 16. Почему Бог повелел ополчиться на брань тем одним, которые, подобно псу, локали воду (Суд.7:5)?

Причину сему открыл Сам Владыка Бог. Ибо говорит: мнози людие, иже с тобою, сего ради не предам Мадиама в руку их, да не когда похвалится Израиль на Мя, глаголя: рука моя спасе мя (Суд.7:2), Посему, когда большая часть людей были отпущены, оставшихся повелел Бог привести к реке; потом, когда и из сих весьма многие припали на колена и тотчас напились, триста же человек не сделали сего по лености, но горстью подносили к устам воду, сих одних, как недеятельных и нерадивых, повелел Бог вести на сопротивников, чтобы для всех соделалась явною Божия помощь. Так чрез двенадцать рыбарей и мытарей и чрез одного скинотворца сокрушил Господь полчище демонов, и спас человеческий род. Посему-то Пророк Исаия сравнивал одно с другим, и говорил: жезл бо непокаряющихся рассыпа Господь, якоже в день, иже на Мадиама (Ис.9:4). Как здесь употребил безоружных воинов, которые в левой руке несли свещи, сокрытые в сосудах, а в правой — трубы; так и священных Апостолов послал во вселенную безоружными с свещею чудес и с трубою проповеди.