Глава 
24

1Цар.24  с толкованием
показать остальные стихи главы...

11
Се, днесь видеста очи твои, яко предаде тя Господь днесь в руце мои в вертепе, и не восхотех убити тебе, и пощадех тя, и рех: не нанесу руки моея на господа моего, яко помазанник Господень сей есть:

1Цар.24:11  с толкованием

12
и се, воскрилие одежды твоея в руце моей, аз отях воскрилие одежды твоея, и не убих тебе: и уразумей, и виждь днесь, яко несть злобы в руце моей, ниже нечестия и презорства, ниже согреших к тебе, а ты ищеши души моея изъяти ю:

1Цар.24:12  с толкованием

13
да судит Господь между мною и тобою, и да защитит мя Господь от тебе: рука же моя не будет на тя,

1Цар.24:13  с толкованием

14
якоже глаголется притча древняя: от беззаконник изыдет преступление: рука же моя не будет на тя:

1Цар.24:14  с толкованием

15
и ныне ты, царю Израилев, вслед кого исходиши? Кого ты гониши? Вслед ли пса умерша и вслед блохи единыя?

1Цар.24:15  с толкованием

16
Да будет Господь судия и отмститель между мною и тобою, да видит Господь и судит суд мой, и осудит мя от руки твоея.

1Цар.24:16  с толкованием

17
И бысть, егда сконча Давид глаголы сия, глаголя к Саулу, и рече Саул: твой ли глас сей, чадо Давиде? И воздвиже Саул глас свой и восплакася.

1Цар.24:17  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих 1Цар.24:14
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.24

Глава 
24

1Цар.24  с толкованием

Вопрос 57. Как должно разуметь сказанное: от беззаконника изыдет преступление; руки же моя не будет на тя? (1Цар.24:14)

Давид сделанное против него предал Божию суду. Он говорил: да судит Господь между мною и тобою,... рука же моя не будет на тя (1Цар.24:13). Потом присовокупил притчу, и она выражает, что грешить - дело беззаконных, а терпеливо переносить прегрешения - дело научившихся любомудрствовать. Водясь же безмерным смирением, Давид называет себя псом умершим и блохою (1Цар.24:15), чтобы избытком уничижения смягчить непреклонное сердце. И пораженный сим Саул признал его благодеяние; потому что сказал Давиду: праведен ты паче мене, яко ты воздал ми еси благая. аз же тебе воздах злая (1Цар.24:18). И последующие слова заключают в себе похвалу, а при похвале преднарекают и обладание царством; ибо Саул говорил: вем, яко царюя царствовати имаши, и стати имать в руце твоей царство Израилево (1Цар.24:21). Притом просил, чтобы род его пользовался тою же попечительностию Давида, какою пользовался он сам. Ибо говорит: и ныне кленися ми Господем, яко не искорениши семене моего по мне, и не погубиши имени моего от дому отца моего. И клятся Давид Саулу (1Цар.24:22, 23). Такова немощь злобы! Вождь стольких тысяч умоляет беглеца, и пришедший со множеством воинов просит спасающагося бегством оказать ему человеколюбие.