Глава 
37

Исх.37  с толкованием
И сотвориша скинии десять опон:
 

двадесять и осмь лакот долгота единыя опоны, таяжде бяше всем, и четырех лакот широта опоны единыя.
 

И сотвориша завесу от синеты и багряницы, и червленицы спрядены и виссона сканаго, дело швенно херувимы:
 

и возложиша ю на четыри столпы негниющыя позлащены златом, и верхи их златы, и стояла их четыри сребряна.
 

И сотвориша завесу дверем скинии свидения от синеты и багряницы, и червленицы спрядены и виссона сканаго, дело швенно херувимы,
 

и столпы их пять и крючки их: и главицы их и верхи их позлатиша златом, и стояла их пять медяна.
 

И сотвориша двор к югу, опоны двора из виссона сканаго, сто на сто:
 

и столпы их двадесять, и стояла их двадесять медяна:
 

и страна к северу, сто на сто: и страна к югу, сто на сто, и столпы их двадесять, и стояла их двадесять медяна:
 

и страна к морю, опоны пятидесят лактей, столпы их десять, и стояла их десять:
 

и страна к востоку пятидесят лактей,
 

опоны пятинадесяти лактей, яже созади, и столпы их три, и стояла их три.
 

И на вторей задней стране сюду и сюду у дверий двора, опоны пятинадесяти лактей: столпы их три, и стояла их три.
 

Вся опоны скинии из виссона сканаго,
 

и стояла столпов их медяна, и петли их сребряны, и главицы их посребрены сребром, и столпы их посребрены сребром, вси столпи двора.
 

И завеса дверий двора дело пестрящаго, из синеты и багряницы, и червленицы прядены и виссона сканаго: двадесяти лактей долгота, и высота и широта пяти лактей, равны опонам двора:
 

и столпы их четыри, и стояла их четыри медяна, и петли их сребряны, и главицы их посребрены сребром:
 

и вси колки двора около медяны, и тии посребрены сребром.
 

И сие сочинение скинии свидения, якоже заповедано бысть Моисею, служению быти левитов чрез Ифамара сына Аароня иереа:
 

и Веселеил, сын Уриев, от племене Иудина, сотвори, якоже заповеда Господь Моисею,
 

и Елиав, сын Ахисамахов, от племене Данова, иже созидаше тканыя вещи и швеныя и пестрыя, еже ткати из червленицы и виссона.
 


Толкования на главу Исх.37
этой книги Священного Писания


Библия Толкования на Исход прп. Ефрем Сирин Глава  37

Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Исход

Исх.37

Глава 
37

Исх.37  с толкованием

1
И сотвори Веселеил кивот из древа негниющаго. Это тайна Еммануиловой плоти, которая не подлежит истлению и не повреждена грехом. Золото, покрывавшее кивот внутрьуду и внеуду, означает Божеское естество Слова; которое неизреченно соединилось со всеми частями души и тела, потому что человечество наше помазало оно Божеством Своим. Еще сказано: сотвори кивоту злат обвод, и слия ему четыре колца. В сем можем усматривать Эдем и четыре реки его, или силу чувствования и ощущение всего разумеваемого; стороны кивота указывают на мир видимый и на мир умопредставляемый.

Исх.37:1  с толкованием

2
Очистилище над кивотом от злата чиста означает Еммануила; херувимы над очистилищем суть Пророки и Апостолы. В трапезе представляются пять умосозерцаний: Творец и разумные твари. Два обвода на трапезе указывают нам на мир горний и дольний. Пространство между двумя обводами изображает Еммануила, чрез Которого имеют между собою общение небесные и земные. Хлеб предложения на трапезе представляет собою тайну жертвы сынов Церкви.

Исх.37:2  с толкованием
Золотой светильник изображает и показывает нам тайну креста; шесть ветвей светильника означают власть Распятого, простирающуюся во все шесть стран. В яблоках на светильнике таинственно познаем Пророков и Апостолов; в цветах - ангельские силы; в семи светилах - семь светильников Евангелия, или семь очес Господних, призирающих на всю землю (Зах.4:10).