Глава 
21

Мф.21  с толкованием
показать остальные стихи главы...

40
Егда убо приидет господин винограда, что сотворит делателем тем?

Мф.21:40  с толкованием

41
Глаголаша Ему: злых зле погубит их, и виноград предаст иным делателем, иже воздадят ему плоды во времена своя.

Мф.21:41  с толкованием

42
Глагола им Иисус: несте ли чли николиже в Писаниих: камень, егоже не в ряду сотвориша зиждущии, сей бысть во главу угла? От Господа бысть сие, и есть дивно во очию вашею.

Мф.21:42  с толкованием

43
Сего ради глаголю вам, яко отимется от вас Царствие Божие и дастся языку творящему плоды его:

Мф.21:43  с толкованием

44
и падый на камени сем сокрушится: а на немже падет, сотрыет и.

Мф.21:44  с толкованием

45
И слышавше архиерее и фарисее притчи Его, разумеша, яко о них глаголет:

Мф.21:45  с толкованием

46
и ищуще Его яти, убояшася народа, понеже яко Пророка Его имеяху.

Мф.21:46  с толкованием

Толкования на стих Мф.21:43
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феофилакта Болгарского
 

Толкование блаженного Феофилакта, Архиепископа Болгарского на Святое Евангелие от Матфея

Мф.21

Глава 
21

Мф.21  с толкованием

Глагола им Иисус: несте ли чли николиже в писаниях: камень его же не в ряду сотвориша (небрегоша) зиждущии, сей бысть во главу угла: от Господа бысть сие, и есть дивно во очию вашею. Сего ради глаголю вам, яко отъимется от вас царствие Божие, и дастся языку творящему плоды его. И падый на камени сем, сокрушится: и на немже падет, сотрыет и.
 

Мф.21:42 с толкованием
Камнем называет Себя Самого, а зиждущими учителей иудейских, которые пренебрегли Его, как непотребного, когда говорили: самарянин еси Ты, и беса имаши (Ин.8:48). Но Он, воскресши из мертвых, положен во главу угла, то есть стал главою церкви, связуя иудеев и язычников одною верою. Ибо как камень, положенный под угол в здании, сдерживает с той и другой стороны стены его, так и Христос совокупил всех оною верою. Сей угол дивен, и бысть от Господа; ибо церковь, содержащая и соединяющая нас верою, произошла от Господа, и достойна великого удивления, по своему благолепному устройству. Дивен угол сей и потому, что слово Христово утверждено и укреплено чудесами, а потому дивно и составление церкви. Царствие Божие, то есть право иудеев принадлежать Богу отнято у них и дано уверовавшим. Упадающие на камень и соблазняющиеся о Христе, сокрушатся во второе пришествие; впрочем они сокрушены уже Им и ныне, то есть рассеяны по всей земле, как видим это на несчастных иудеях. Сотрыет значит рассеет и развеет их.