Глава 
11

Нав.11  с толкованием
показать остальные стихи главы...

17
от горы Хелха, и яже восходит к Сеиру, и даже до Валгада, и поле Ливана под горою Аермон: и вся цари их взя и изби.

Нав.11:17  с толкованием

18
И многи дни сотвори Иисус с цари сими брань:

Нав.11:18  с толкованием

19
и не бе ни единаго града, егоже не предаде Господь сыном Израилевым, кроме Евеа обитающаго в Гаваоне: всех взяша бранию:

Нав.11:19  с толкованием

20
яко Господем бысть укрепитися их сердцу, сопротивитися на брани противу Израиля, да потребят их, яко да не дастся им милость, но да потребятся, якоже глагола Господь к Моисею.

Нав.11:20  с толкованием

21
И прииде Иисус в то время, и потреби (вся) Енакимы от горныя, от Хеврона и от Давира и от Анова, и от всея горы Израилевы и от всея горы Иудины, с грады их, и потреби я Иисус:

Нав.11:21  с толкованием

22
не остася ни един Енаким от сынов Израилевых, но точию в Газе и в Гефе и во Асидофе осташася.

Нав.11:22  с толкованием

23
И взя Иисус всю землю, якоже заповеда Господь Моисею: и даде ю Иисус в наследие Израилю, разделением по племеном их. И преста земля воюема быти.

Нав.11:23  с толкованием

Толкования на стих Нав.11:20
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Иисуса Навина

Нав.11

Глава 
11

Нав.11  с толкованием

Вопрос 15. Как должно разуметь сказанное: от Господа бысть укрепитися их сердцу, сопротивитися им на брани против Израиля, да потребит их, яко да не дастся им милость, но да потребится, якоже глагола Господь к Моисею (Нав.11:20)?

О других народах Бог дал закон Израилю: если, когда город их осажден Израильтянами, пришлют посольство и пожелают дружбы, принять посольство их, снять осаду и заключить с ними мир (Втор.20:10-11). Посему сказание сие научает нас, что Бог, располагающий все весом и мерою, попустил народам сим вести войну с Израильтянами, чтобы не заслуживали они никакой пощады, но были истреблены по определению Божию.