Глава 
18

Суд.18  с толкованием

1
В тыя дни не бяше царя во Израили: и в тыя дни племя Даново искаше себе наследия вселитися, яко не паде ему наследие до дний оных среде племен сынов Израилевых.

Суд.18:1  с толкованием

2
И послаша сынове Дановы от сонмов своих пять мужей от части своея, мужы сильны от Сараи и Есфаола, соглядати землю и изследити ю, и рекоша к ним: идите и изследите землю. И приидоша до горы Ефремли, до дому Михина, и сташа тамо в дому Михи.

Суд.18:2  с толкованием

3
И тии познаша глас юноши левитина, и уклонишася тамо, и рекоша ему: кто тя приведе семо? И что твориши в месте сем? И что тебе зде?

Суд.18:3  с толкованием

4
И рече им: сице и сице сотвори мне Миха, и ная мя, и бых ему жрец.

Суд.18:4  с толкованием

5
И рекоша ему: вопроси убо Бога, и увемы, аще благопоспешится путь наш, в оньже мы идем.

Суд.18:5  с толкованием

6
И рече им жрец: идите с миром: пред Господем путь ваш, в оньже идете.

Суд.18:6  с толкованием

7
И идоша пять мужие и приидоша в Лаис: и видеша людий живущих в нем, седящих со упованием по обычаю Сидонян, в тишине и надежде, и не бе устрашаяй, или посрамляяй словесе на земли, наследник истязуяй сокровища: зане далече бяху от Сидонян, и не имяху словесе с киим либо человеком.

Суд.18:7  с толкованием

8
И приидоша пять мужей ко братии своей в Сараю и Есфаол и рекоша братии своей: что вы седите?

Суд.18:8  с толкованием

9
И реша: востаните, и взыдем на ня, зане видехом землю, и се, блага зело, и вы молчите: не обленитеся ити и внити еже наследити землю:

Суд.18:9  с толкованием

10
и егда приидете, внидете в люди живущыя со упованием, а земля пространна: яко предаде ю Бог в руки вашя, место на немже несть скудости во всем еже на земли.

Суд.18:10  с толкованием

11
И воздвигошася оттуду от племене Данова, от Сараи и Есфаола, шесть сот мужей препоясани во оружие ополчения,

Суд.18:11  с толкованием

12
и взыдоша и ополчишася в Кариафиариме во Иуде: сего ради наречеся место то полк Данов и до сего дне: се созади Кариафиарима.

Суд.18:12  с толкованием

13
И преидоша оттуду в гору Ефремлю и приидоша до дому Михина.

Суд.18:13  с толкованием

14
И отвещаша пять мужей ходившии соглядати землю Лаис и рекоша ко братии своей: разуместе ли, яко есть в дому сем ефуд и ферафин, и изваяно и слияно? И ныне уведите, что сотворите.

Суд.18:14  с толкованием

15
И уклонишася тамо и внидоша в дом юноши левитина, в дом Михин, и вопросиша его в мире.

Суд.18:15  с толкованием

16
И шесть сот мужей препоясани во оружие ополчения своего, стояще у дверий вратных, иже от сынов Дановых.

Суд.18:16  с толкованием

17
И взыдоша пять мужей ходивших соглядати землю: и вшедше тамо взяша изваяно, и ефуд и ферафин, и слияное: жрец же стояше у дверий вратных, и шесть сот мужей препоясани во оружие воинско:

Суд.18:17  с толкованием

18
и сии внидоша в дом Михин и взяша ефуд и ферафин, и слияно и изваяно. И рече к ним жрец: что вы творите?

Суд.18:18  с толкованием

19
И реша ему: умолчи, положи руку твою на уста твоя и пойди с нами, и буди нам отец и жрец: еда уне есть тебе быти жерцу единаго мужа дому, нежели быти жерцу племени и дому и сонма Израилева?

Суд.18:19  с толкованием

20
И возблажа сердце жреческо, и взя ефуд и ферафин, и изваяное и слияное, и вниде посреде людий.

Суд.18:20  с толкованием

21
И возвратишася и отидоша, и пустиша пред собою чада и притяжание свое честное.

Суд.18:21  с толкованием

22
Удалившымся же им от дому Михина, и се, Миха и мужие иже в жилищах, яже с домом Михиным быша, воззваша и постигоша сыны Дановы,

Суд.18:22  с толкованием

23
и возопиша к сыном Дановым: и обратиша сынове Дановы лица своя и реша к Михе: что есть тебе, яко воззвал еси?

Суд.18:23  с толкованием

24
И рече Миха: яко изваяное мое, еже сотворих, взясте, и жерца, и поидосте: и что мне еще? И что сие глаголете мне: что вопиеши?

Суд.18:24  с толкованием

25
И рекоша ему сынове Дановы: да не услышится ныне глас твой вслед нас, да не востанут на вы мужие лютою душею, и положиши душу твою и душу дому твоего.

Суд.18:25  с толкованием

26
И идоша сынове Дановы в путь свой. И виде Миха, яко сильнейшии суть паче его, и возвратися в дом свой.

Суд.18:26  с толкованием

27
И сынове Дановы взяша, елика сотвори Миха, и жерца, иже бяше у него, и приидоша в Лаис, к людем молчащым и уповающым надеждею, и избиша их острием меча, и град сожгоша огнем:

Суд.18:27  с толкованием

28
и не бяше избавляяй, яко далече бяху от Сидонян, и словесе не бяше им с человеком: и сей (град бысть) во удолии Дому Роовля: и соградиша град и вселишася в нем,

Суд.18:28  с толкованием

29
и нарекоша граду имя Дан, во имя Дана отца своего, иже родися Израилю: и бяше прежде имя граду Лаис.

Суд.18:29  с толкованием

30
И поставиша себе сынове Дановы изваяное: Ионафан же сын Гирсонь сын Манассиин, той и сынове его бяху жерцы племени Данову до дне преселения земли:

Суд.18:30  с толкованием

31
и поставиша себе изваяное, еже сотвори Миха, во вся дни, в няже бяше дом Божий в Силоме.

Суд.18:31  с толкованием

Толкования на главу Суд.18
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на книгу Судей

Суд.18

Глава 
18

Суд.18  с толкованием

Вопрос 26. Что значит сказанное: город бысть во удолии дому Рихавова 4 (Суд.18:28)?

Вероятно, что у этого города жил Рихав. Древле же город назывался Лаисом, и, завоеванный потомками Дановыми, переименован в Дан, а ныне именуется Панеадою. Но отсюда ясно узнаем род сего Левита. Ибо сказано: Ионафан сын Манассии, сына Гирсонова, сына Моисеева, той и сынове его бяху жрецы племене Данову до дне преселения земли. И поставиша себе изваяное, яже сотвори Миха, во вся дни, в няже бяше дом Божий в Силоме (Суд.18:30-31). Посему священнодействовали беззаконно, не только служа идолам, но осмелившись совершать дело жреческое, тогда как были левиты а не священники. Ибо Владыка Бог Ааронову только роду повелел священнодействовать. И думаю по той причине, что законодатель имел жену иноплеменницу, Бог повелел рожденных от него сопричислить к левитам, а не к священникам, чтобы священный чин не подвергался оскорблению, укоряемый родством. Ибо, если брат и сестра упрекали за сие законодателя; на что не отважились бы люди более склонные к мятежу и самоуправству? Дерзкие пред Аароном, который имел в супружестве девицу, происшедшую из царского колена, чего не сделали бы против детей Моисея, который имел женою Мадианитянку и дочь идольского жреца?
 


Примечания


В славян. читается: дому Раавля.