Глава 
27

Втор.27  с толкованием

1
И заповеда Моисей и старейшины сынов Израилевых, глаголя: сохраните вся заповеди сия, елики аз заповедаю вам днесь.

Втор.27:1  с толкованием

2
И будет в оньже день прейдете Иордан на землю, юже Господь Бог твой дает тебе во жребий, и поставиши себе камение велико и обелиши я мелом,

Втор.27:2  с толкованием

3
и напишеши на каменех тех вся словеса закона сего, егда прейдете Иордан, егда внидете в землю, юже Господь Бог твой дает тебе, землю кипящую медом и млеком, якоже рече Господь Бог отец твоих тебе.

Втор.27:3  с толкованием

4
И будет егда прейдете Иордан, да поставите камение сие, яже аз повелеваю вам днесь, в горе Гевал, и побелиши их мелом:

Втор.27:4  с толкованием

5
и да созиждеши тамо олтарь Господеви Богу твоему, олтарь от камения: да не возложиши на них железа:

Втор.27:5  с толкованием

6
камением всецелым да созиждеши олтарь Господеви Богу твоему и вознесеши на нем всесожжения Господеви Богу твоему,

Втор.27:6  с толкованием

7
и пожреши жертву спасения: и яси, и насытишися тамо, и возвеселишися пред Господем Богом твоим,

Втор.27:7  с толкованием

8
и напишеши на камениих сих весь закон сей яве зело.

Втор.27:8  с толкованием

9
И глагола Моисей и жерцы левити всему Израилю, глаголюще: молчи и слыши, Израилю, в день сей стался еси в люди Господеви Богу твоему:

Втор.27:9  с толкованием

10
и да послушаеши гласа Господа Бога твоего, и да сотвориши вся заповеди Его и оправдания Его, яже аз заповедаю тебе днесь.

Втор.27:10  с толкованием

11
И заповеда Моисей людем в той день, глаголя:

Втор.27:11  с толкованием

12
сии да станут благословляти люди на горе Гаризин, прешедше Иордан: Симеон, Левий, Иуда, Иссахар, Иосиф и Вениамин:

Втор.27:12  с толкованием

13
и сии да станут на клятву на горе Гевал: Рувим, Гад и Асир, Завулон, Дан и Неффалим.

Втор.27:13  с толкованием

14
И отвещавше рекут левити всему Израилю гласом великим:

Втор.27:14  с толкованием

15
проклят человек, иже сотворит изваяние и слияние, мерзость Господеви, дело рук художника, и положит е в сокровении. И отвещавше вси людие рекут: буди.

Втор.27:15  с толкованием

16
Проклят безчестяй отца своего или матерь свою. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:16  с толкованием

17
Проклят прелагаяй пределы ближняго своего. И рекут вси людие буди.

Втор.27:17  с толкованием

18
Проклят прельщаяй слепаго в пути. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:18  с толкованием

19
Проклят, иже уклонит суд пришелцу и сироте и вдове. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:19  с толкованием

20
Проклят лежай с женою отца своего, яко открыл есть покровение отца своего. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:20  с толкованием

21
Проклят лежай со всяким скотом. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:21  с толкованием

22
Проклят лежай с сестрою своею, дщерию отца своего или дщерию матере своея и рекут вси людие: буди.

Втор.27:22  с толкованием

23
Проклят лежай с тещею своею. И рекут вси людие: буди. Проклят лежай с сестрою жены своея. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:23  с толкованием

24
Проклят бияй ближняго с лестию. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:24  с толкованием

25
Проклят, иже возмет дары поразити душу крове неповинныя. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:25  с толкованием

26
Проклят всяк человек, иже не пребудет во всех словесех закона сего, еже творити я. И рекут вси людие: буди.

Втор.27:26  с толкованием

Толкования на главу Втор.27
этой книги Священного Писания


Толкование преподобного Ефрема Сирина
 

Преподобный Ефрем Сирин. Толкование на книгу Второзаконие

Втор.27

Глава 
27

Втор.27  с толкованием

2
Когда прейдете Иордан, поставьте себе камение велико, взятое из Иордана. Израилю повелевается по переходе чрез Иордан создать алтарь из цельных камней, которых не касалось железо, и потом обелить мелом. Алтарь сей есть Еммануил, приемлющий крещаемых по крещении их. Камни же изображают собою племена и народы, которые по крещении созидаются в сей алтарь, и в единении духа составляют из себя единое целое. Мел указывает на белые одежды, в какие облекаются восходящие от святых вод. А тем, что камней не касалось железо, дается разуметь, что собственная праведность крещаемых есть ничто.

Втор.27:2  с толкованием

13
И сии да станут на клятву на горе Гевал.

Втор.27:13  с толкованием

14
И рекут:

Втор.27:14  с толкованием

15
проклят человек, иже сотворит изваяние. В законе проклятия предпоставлены благословениям, потому что сообразно сие с духом закона. Ибо закон к исполнению заповедей ведет принуждением. Благословения же, изреченные после проклятий, суть образ новых евангельских заповедей, потому что они к исполнению их ведут не насильственно, и не страхом, а любовью.

Втор.27:15  с толкованием